Wat is er nieuw

Waterwissel uitstellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
Misschien was ik niet duidelijk maar ik vond zijn vraagstelling erg vreemd vandaar dat ik een vraag terug stelde. Niemand kan hem vertellen wat de toekomst brengt.

Er zijn mensen die 4 keer per jaar waterwisselen en nergens problemen mee hebben en er zijn mensen die wekelijks wisselen en aldoor problemen hebben.

Voor mijn gevoel probeert hij te zeggen dat zonder alle heden daagse poespas het allemaal goed kan gaan net zoals vroeger maar dat weet ik niet zeker dus stelde ik een vraag terug. Of heb ik iets verkeerd gezegd?
dan vraag ik mij af wat vroeger dan anders was dan nu? :stars::S

ik zou dan zeggen Commercie :c

Here comes some thoughts...

Bedrijven geven aan om 1x per week waterwissel te doen vanwege de welzijn van je vissen ( maar uiteindelijk willen zij ermee verdienen) want je zou dan watervoorbereider nodig hebben en een bacto spul en filter media vervangen

Ik bedoel is het nodig die watervoorbereiders en zuiveraars enz. zoals Aquatan en Toxivec en al die andere spul..

Ik gebruik het wel maar als het niet hoeft ( duis geen invloed heeft op ammoniak en of Nitriet) dan doe ik het niet meer.

Scheelt me weer wat geld.

Als ik zie hoe mijn vissen het nu doen, hoe mijn planten het doen, hoe helder mijn water is, vraag ik mij af waarom ik jaren zoveel ververst heb. Daarom had ik graag anderen hun (liefst ervaren en geen boekskes of blabla) mening gehoord.
Heb wel op 450 liter een interne en externe filter staan, draaien.
PS, als je vraagt welk antwoord ik wil, dan denk ik dat je verkeerd bezig bent. Ik stel een vraag om anderen hun ervaring te kennen, daar leer je nog meest van, niet?

ik hoorde wel vaker dat mensen 1x per maand ofso een wissel deden en dat alles goed was.

enne helder water is niet per definitie goed water....
niet dat je denkt o mijn water is helder dus alles is prima ofso.

dan vraag ik mij af wat vroeger dan anders was dan nu? :stars::S

ik zou dan zeggen Commercie :c

Here comes some thoughts...

Bedrijven geven aan om 1x per week waterwissel te doen vanwege de welzijn van je vissen ( maar uiteindelijk willen zij ermee verdienen) want je zou dan watervoorbereider nodig hebben en een bacto spul en filter media vervangen

Ik bedoel is het nodig die watervoorbereiders en zuiveraars enz. zoals Aquatan en Toxivec en al die andere spul..

Ik gebruik het wel maar als het niet hoeft ( duis geen invloed heeft op ammoniak en of Nitriet) dan doe ik het niet meer.

Scheelt me weer wat geld.

Al die toevoegingen zijn inderdaad commercie, NL heeft het schoonste water van de hele EU. Ook die sponzen vervangen is commercie en niet nodig. Blijft over de wekelijkse waterwaissel die wel vaak nodig is als je een grote bezetting in je bak hebt en anders is 1x per maand water verversen voldoende

Al die toevoegingen zijn inderdaad commercie, NL heeft het schoonste water van de hele EU. Ook die sponzen vervangen is commercie en niet nodig. Blijft over de wekelijkse waterwaissel die wel vaak nodig is als je een grote bezetting in je bak hebt en anders is 1x per maand water verversen voldoende

Dus die toevoegingen hoeft dus niet?

Dus die toevoegingen hoeft dus niet?

Wij voegen niets toe na waterwissels.

Bacteriën zijn in mijn optiek misschien handig als je de opstart van een nieuwe bak wil bespoedigen, maar ook dat doet niet zoveel als de aquariumwinkelier me wil doen geloven.
Waterverbeteraar is niet nodig in Nederland, voor chloor en metalen. Op heel uitzonderlijke gevallen na zit er geen chloor in het water, en metalen zijn bij mijn weten normaalgesproken verwaarloosbaar.

Ik doe heel soms wat waterverbeteraar in het water als ik een vis nieuw plaats. Dat van ons beweert iets er in te hebben wat de slijmlaag beschermt en helpt tegen tress. Geen idee of het helpt en/of nodig is, waarschijnlijk niet.

Filtermedia vervangen is in mijn beleving vooral goed voor de fabrikant. Dat is een goede bron van inkomsten voor ze. Vooral die mooie wiite vliesmatjes die vast en zeker elke 2 weken dicht zitten en gewisseld moeten worden. Ons filtermateriaal gebruiken we nu ruim 2 jaar en ik zie geen enkele reden dat te vervangen

Ik denk dat veel dingen in een aquarium op te lossen zijn met een niet overmatige visbezetting en goed schoon water, maar veel winkeliers willen ons doen geloven dat we veel dure toeters en bellen nodig hebben, want juist die toeters en bellen laten hun kassa rinkelen.

Mijn mening.

Nee dat is allemaal overbodige troep en maar voor 1 persoon goed: de winkelier

Daarentegen, koop het dan niet. Kan hij tenminste ook met pensioen, want dat gaat dan gebeuren.

Hier zijn er ook weer 3 vertrokken. Heb muggelarven nodig. is hij er niet meer.
Dus wie is nu de dupe? IK. Zuinigheid met vlijt, moet je naar een ander, en dat kost meer.

Iemand,wie dat weet ik niet meer heeft eens op dit forum geschreven dat e.e.a.Te maken heeft met marktwerking,de ene gaat en de andere vult het gat.Ik meen dat het te maken had met de ondergang van Veldhuis.
Maar we kunnen in deze huidige en moderne tijd winkelen via internet,en Bertus levende muggelarven kun je ook zo makkelijk via internet bestellen,komen ze deze nog bezorgen ook.

Iemand,wie dat weet ik niet meer heeft eens op dit forum geschreven dat e.e.a.Te maken heeft met marktwerking,de ene gaat en de andere vult het gat.Ik meen dat het te maken had met de ondergang van Veldhuis.
Maar we kunnen in deze huidige en moderne tijd winkelen via internet,en Bertus levende muggelarven kun je ook zo makkelijk via internet bestellen,komen ze deze nog bezorgen ook.

Jaja. Nou , Daar vergis jij je in.

Er was er , die verzond af. Heel goed verpakt. Voor 1 x.

Dan bij Daruma koi. besteld betaald, mailtje. temperatuur te hoog, eigen risico. geld terug.

Krijg het nu morgen. va Etienne. Regenboog in schiedam.
Gelik een doos . 10 plakken.

en Bertus levende muggelarven kun je ook zo makkelijk via internet bestellen,komen ze deze nog bezorgen ook.

Diepvries dat is mij bekend maar wie levert er levende dan?

Google,😉

Rode en witte muggelarven zijn inderdaad niet geschikt voor vele van onze vissen,die van mij krijgen ze in ieder geval niet.

Ik was weer te snel,,bedoel de levende.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan