Wave autofood 24 Deluxe


ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Bij één van men 2 e handsbakjes zat een Wave autofood 24 Deluxe voederautomaat met gebruiksaanwijzing. Echter vind ik deze niet duidelijke en geraak er niet verder meer dan het juiste uur programmeren .
Ik wil er één voedercyclus mee instellen, kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt
 
Heb je een foto van de unit en de handleiding?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Manuel werkt hij in ieder geval en de batterijen zijn vers :). Als ik één beurt kan instellen is t al meer dan voldoende
 

Bijlagen

  • 20210408_065727.jpg
    20210408_065727.jpg
    148.4 KB · Weergaven: 98
  • 20210408_070049.jpg
    20210408_070049.jpg
    165.3 KB · Weergaven: 90
Oohhhh is een beetje hetzelfde als de eheim 3581.
Je moet de tijden instellen en aangeven dat er op de ingestelde tijden gevoerd moet worden.
Vooral dat 2e deel moet je niet vergeten xD
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Dat is t nou net wat me niet duidelijk is in de gebruiksaanwijzing :)
 
Lukt het wel een tijd in te stellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Als je het uur bedoeld ja, de rest is me totaal onduidelijk omdat je op de schermpjes eigenlijk zo goed als geen aanwijzingen te zien krijgt.
Zoals je ziet heb je vijf vakjes. Om te starten staat in het eerste de cijfers 1,2 en 3 in 2 en 4 vakje stond niets in 3 en 5 vakje stond 1.
Na wat prutsen ..................ik dacht zoals ik in de handleiding las :) staat er nu in vakje 1,3 en 5 een 1 in vakje 2 en 3 staat er niets. Ik veronderstel dat ik dus nu per ongeluk een tijd instelde, alleen ging dat ding dan over naar 2 maar dat hoef ik helemaal niet . Nadien kan ik ( ik althans niet ) niet oproepen op welke tijd het voeren nu gaat doorgaan want als ik dat probeer kom ik als weerom terecht in de instellingen. Ik heb nou buiten het aquarium gemonteerd op een manier dat ik kan zien of het nu werkelijk éénmaal werkt echter is dat ding dermate stil dat ik t misschien wel niet ga horen/zien alleen ga vaststellen door t voer die er al dan niet zal uitgevallen zijn.
K vond ook op you tube een demo filmpje ...........in t italiaans maar dat van mij gaat niet verder als si si domani..of is dat spaans :) en visuel kan je van t filmpje er ook al weinig van leren
 
Klinkt alsof je nu 3 voedingen hebt ingesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
als ik het goed begrijp moet je op setting duwen tot wanneer je het uur en een vakje gaat ziet knipperen. Dan kan je met + en - het uur van doseren instellen.
Door nogmaals op setting te drukken kan je de minuten van doseren instellen en door een 3de maal te drukken kan je het aantal cycli aangeven (hoeveel x de trommel draait)
Eens dat gebeurt is moet je wachten tot alles stopt mer knipperen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Hi, bedankt vr alle antwoorden. Werken doet het want gisteren namiddag lag er wel degelijk een aanzienlijke deel vlokken onder de feeder dus draait hij waarschijnlijk 3 x rond en hebben jullie het correct geschetst...................k heb het niet zien gebeuren maar k hou het in de gaten en waarschijnlijk krijg ik het nu wel goed ;-).
Anderzijds vroeg ik mij ook af of t nou veel verschil maakt of ze nou om 13 h ( als t licht aangaat en wanneer ik het handmatig doe ) of rond 16 h te eten krijgen?
 
Hi, bedankt vr alle antwoorden. Werken doet het want gisteren namiddag lag er wel degelijk een aanzienlijke deel vlokken onder de feeder dus draait hij waarschijnlijk 3 x rond en hebben jullie het correct geschetst...................k heb het niet zien gebeuren maar k hou het in de gaten en waarschijnlijk krijg ik het nu wel goed ;-).
Anderzijds vroeg ik mij ook af of t nou veel verschil maakt of ze nou om 13 h ( als t licht aangaat en wanneer ik het handmatig doe ) of rond 16 h te eten krijgen?
Vissen worden actiever van zodra er daglicht op de bak komt. Dan is het eigenijk het beste moment om te voederen.
Maar zolang je niet voert net voor de lichten uit gaan/voor het volledig donker wordt, is er geen probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN

Terug
Bovenaan