Wat is er nieuw

wave maker tank

tijssl

New member
Lid geworden
7 november 2024
Leeftijd
19
hi, ik heb een reef 60 die het goed doet alleen lukt het me niet om de stroming goed te krijgen. ik heb nu een jacod sow 3 op de laagste stand staan. zie video. maar ik heb nog steeds het gevoel dat het te hard gaat. hebben jullie tips voor mij?

en laten jullie de wave maker alleen overdag of ook s'
nachts aan staan?

Stroming is altijd een beetje uit proberenen is in elke bak anders.
als die al op de laagste stand staat is deze wellicht te zwaar ?
Mocht die andere programma’s hebben kan je misschien eens random of pulse of iets dergelijks proberen.
Heb ze zelf 24/7 aan staan maar lees ook wel eens dat sommige ze in de nacht zachter zetten.

Zo op het filmpje te zien valt het nog wel mee. De bodem blijft netjes liggen .

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel meevallen , ik had de xenia vroeger in veel meer stroming staan .
Het groen koraal staat wel wat meer ongelukkig denk ik , maar zolang het altijd opengaat denk ik dat het niet veel uitmaakt . Is het sterpoliep of wat anders ?
Ik zet de stromingspompen wel enkele tandjes terug 's nachts , maar dat is enkel om enkele kWh's te besparen .
Vroeger liep alles altijd gewoon door .

ik had in hetzelfde bakje dag en nacht een opvoerpompje vanaf de sump van 600l/u, een wavemaker van Hydor van 900l/u en een wavemaker van Sicce van 1000l/u.

Wat voor opvoerpompje heb je want de laagste stand van die SOW3 is volgens google 300l/u dus dat is niet heel veel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan