webwinkel belgie of winkel?


W

wilmpie

Guest
dag beste

ik heb via APO een bestelling geplaatst met een plantenpakket erbij, deze is maandag door APO verstuurt maar de postbode kon blijkbaar niet lezen dat hij op het juiste adres moest zijn en is dinsdag bij de buren geweest die niet thuis waren, daarna heeft hij geen poging meer gedaan om te leveren, en is het pakket bij een winkel gedropt.

nu heb ik tegen APO gezegd dat ze het pakket maar mogen terugnemen en mijn geld terug mogen storten. aangezien er planten in dit pakket zitten die al een week in het pakket zitten en god weet nog wannneer zouden aankomen .

nu vroeg ik me af als er iemand een webwinkel of effectieve winkel in de regio van noord-limburg kent in de buurt van neerpelt die volgende items heeft liggen of een webwinkel die via de Belgische post verstuurt want van postNL heb ik nu wel mijn buik vol, verlof nemen voor thuis te zijn en dan komt die bezorger nog niet eens meer.

de bestelde items die ik nog zoek zijn :

APO CO2 new super atomizer system, 12/16 mm
Eheim ond. 7272150, sproeibuis 9/12 mm
Eheim ond. 4013050, zuiger met klembeugel 9/12 mm
Azi� pakket 100x40 plantAzie100

(bevat volgende planten :
1. Vallisneria asiatica 3x
2. Cryptocoryne walkeri 3x
3. Eustralis stellata 2x
4. Rotala rotundifolia 3x
5. Ceratopteris thalictroides 2x
6. Cyperus helferi 2x
7. Rotala wallichii 2x
8. Lilaeopsis novea-zealandiae 3x
9. Cryptocoryne wendtii groen 3x
)
Hydor ETH externe verwarming 200 watt, 12 mm aansluiting

dank bij voorbaat
 
Balen zeg.

Maar uit journaal blijft duidelijk dat de fout bij de bezorgdienst ligt. Je schrijft ook dat je van PostNL je buik vol hebt. Niet bepaald fair om nu APO ook in een kwaad daglicht te stellen. En, misschien ook niet handig om in je reactie naar hun toe te stellen dat ze het geld maar moeten terugstorten. Zoals het in je verhaal staat heeft APO keurig aan zijn verplichtingen voldaan. Het is fout gegaan bij de bezorgdienst, dus hoort de klacht daar. Heeft waarschijnlijk meer kans van slagen als je (al dan niet via APO) je klacht daar neerlegt.
 
Wordt lastig inderdaad, bij Nederlandse weshops zie ik de Eheim-onderdelen alleen bji bedrijven die leveren via postnl.
Bij http://www.aquashoponline.be/ bv.. zie ik deze onderdelen niet.
Ik las pas dat ook steeds meer Belgische shops tegenwoordig gebruik maken van postnl/TNT, omdat deze veelal sneller blijken te bezorgen dan de Belgische post.

Het enige wat ik zo kan bedenken is het pakket op een ander adres laten bezorgen waarvan je zeker weet dat er iemand thuis is.
 
APO, of Aquaplantsonline is een goed bedrijf en wordt zo we in een hele naar daglicht geplaatst. Schuld ligt bij bezorgingsdeel.
 
Aquashoponline is ook maand of nog enkele maanden gesloten (de webshop), alles word vernieuwd.

Je hebt aquabilzen: Vriendelijke man die je ook via mail zal helpen, maar niet alles wat op de webshop staat hebben ze.

Maar iedereen spreekt altijd over APO, alhoewel ik regelmatig daar bestel, verkies ik nog altijd aquarium-planten.com.
Je krijgt er geen troep bij zoals eendenkroos of wat dan ook zoals bij APO soms gebeurd.
Ook komen de plantjes bij je toe als "nieuw" geen half dode planten etc etc.

Heb ik goede ervaring mee en ik praat niet zo vol van lof omdat ze mij sponseren ofzo :p

Maar dan heb je wel het probleem dat ze niets hebben van Eheim...
 
Heb z'n post nu een aantal keer gelezen, maar kan het niet opvatten als kritiek jegens APO, wel jegens de bezorger.

wilmpie zei:
(..) maar de postbode kon blijkbaar niet lezen dat hij op het juiste adres moest zijn en is dinsdag bij de buren geweest die niet thuis waren, daarna heeft hij geen poging meer gedaan om te leveren. (..)
Komt op mij toch echt over als een klacht over de bezorger.

wilmpie zei:
(..) want van postNL heb ik nu wel mijn buik vol, verlof nemen voor thuis te zijn en dan komt die bezorger nog niet eens meer. (..)
Ook dit komt op mij over als een klacht over de bezorger.

wilmpie zei:
nu heb ik tegen APO gezegd dat ze het pakket maar mogen terugnemen en mijn geld terug mogen storten. aangezien er planten in dit pakket zitten die al een week in het pakket zitten en god weet nog wannneer zouden aankomen .
Wat een begrijpelijke reactie is aangezien de planten dan misschien niet meer tip-top zijn.
Maar komt op mij niet over als een klacht jegens APO, dus dat het hun fout zou zijn, dat is het natuurlijk ook niet.
 
Het geld terugeisen van APO, dat heeft toch wel erg de ondertoon van daar de schuld leggen.

Immers, je kiest ervoor om ergens spullen die vatbaar zijn voor bederf te bestellen en te laten verzenden. Dan weet je dat je afhankelijk bent van de bezorging. Als het bij die bezorging dan toch misgaat en je van de winkelier die keurig zijn verplichtingen is nagekomen geld terugeist, dan handel je alsof je die winkelier iets kwalijk neemt. Want, slechts als de winkelier iets kwalijk te nemen valt heb je gegronde reden je geld terug te eisen. Dus: geld terug eisen van APO = impliciet (een deel van) de schuld leggen bij APO.
 
Sorry wil geen discussie starten maar zou de handelaar ook doen was het omgekeerd... (Omgekeerd als in de zin van dat zij er genoeg van hadden en niet de klant)

Voorbeeld?

Ik had eens iets besteld ga geen namen noemen, maar brak tot 3x toe, door de bezorger.
Weet je wie de schuld kreeg? Ik en niet de bezorger heb dan ook maar de helft van mijn geld terug gekregen en een hoop troep naar mijn hoofd gesmeten.
 
Ik denk dat ik zelf (al bij al prima ervaringen met APO) had gekeken naar de staat van de planten en afgaande daarop een beslissing had genomen.
Is de staat slecht dan mag je vragen om een tegemoetkoming.
Paar foto's maken en sturen naar APO, kan me niet voorstellen dat ze daar dan moeilijk over zullen doen.
Mijn ervaringen met de planten van APO is trouwens ronduit goed en veelal zullen goed verpakte planten ook na een week nog in goede staat zijn.

Jammer dat je in Belgie geen gebruik kunt maken van het laten bezorgen bij een afhaalpunt, is dat eigenlijk zo? Maak er zelf vaak wel gebruik van, ook bij APO.
 
Slecht voorbeeld. Immers, ook jij hebt ervoor gekozen iets te laten bezorgen en daarmee heb je het fatsoenlijk ontvangen van je (kennelijk breekbare) waar in de handen van een ander gelegd. Een winkelier die het spul goed verpakt en netjes heeft afgeleverd (daarvan gaan we toch uit) hoort daarvan niet de dupe te zijn. Jij bent degene die zaken uit handen geeft aan een bezorger en jij hoort dan voor de gevolgen in te staan.

Een hoop troep naar andermans hoofd smijten valt natuurlijk niet goed te praten.
 
kellemes zei:
Is de staat slecht dan mag je vragen om een tegemoetkoming.
Op welke grond? "De bezorger heeft geprutst dus ik wil geld zien van meneer de winkelier" is argument dat geen stand houdt.

Alles wat je aan tegemoetkoming krijgt als er geen enkele sprake is van schuld bij de winkelier is een vorm van grote coulance.
 
kellemes zei:
Mijn ervaringen met de planten van APO is trouwens ronduit goed en veelal zullen goed verpakte planten ook na een week nog in goede staat zijn.
Oftewel: niet te snel oordelen over het verloren zijn gegaan van planten ;)
 
Er is een wettelijke garantie...

De staat waar het naar je toe komt ligt niet in de bezorgers handen maar in de winkel aangezien die de bezorger aanstelt... (bedrijf bv)

Dat is mijn standpunt.
 
Mascha&Ivo zei:
kellemes zei:
Is de staat slecht dan mag je vragen om een tegemoetkoming.
Op welke grond? "De bezorger heeft geprutst dus ik wil geld zien van meneer de winkelier" is argument dat geen stand houdt.

Alles wat je aan tegemoetkoming krijgt als er geen enkele sprake is van schuld bij de winkelier is een vorm van grote coulance.
Ik ben eigenlijk niet op de hoogte van wat de wetgever stelt, weet jij ongetwijfeld heel veel beter ;)
Maar ik bracht het bewust zo.. "je mag het vragen", en het zou mij niet verbazen als ze daar dus niet moeilijk over zullen doen.

Maar begrijp ik het dan goed dat als de bezorger het verprutst en bv.. je pakket bezorgt bij de buren die dezelfde dag 5 weken op vakantie gaan waardoor je planten verpieteren.. dat je dan geen poot hebt om op te staan?
 
Wacht even hoor: onze berichten gingen over de schuldvraag en wie er nu wel of niet terecht (impliciet) als schuldige wordt aangewezen. En vooral over de manier waarop APO hier nu toch (misschien onbedoeld hoor) in een kwaad daglicht komt te staan. Excuses als dat niet duidelijk (genoeg) was.

Dat (schuldvraag verhaal) staat niet per s� gelijk degene die je als consument moet aanspreken (ja, we hebben het zelf meegemaakt: keurig berichtje naar de winkel gestuurd dat de bezorgdienst had lopen klungelen met het verzoek of zij de klacht konden indienen > vriendelijke reactie terug en meteen actie. 'Agressieve' teksten met meteen eisen zetten dan al snel minder zoden aan de dijk).
 
Naar de topic starter gericht:

Zou idd ook proberen PostNL te vermijden heb ik namelijk ook slechte ervaringen mee in Belgi�.

Maar zoals ik al zei ga eens langs bij aquabilzen als dat niet te ver is natuurlijk.
 
kellemes zei:
Ik las pas dat ook steeds meer Belgische shops tegenwoordig gebruik maken van postnl/TNT, omdat deze veelal sneller blijken te bezorgen dan de Belgische post.
Uit nieuwsgierigheid: waar lees je dat?
 
ik ben net terug van werk en was me zeker niet de bedoeling om apo in een slecht daglicht te stellen maar om een verhaal volledig te vertellen en ik stelde het verhaal hier dan ook zo voluit zodat jullie konden begrijpen dat het bij de postNL bezorgdienst fout is gelopen en als er iemand een webwinkel of effectieve winkel wist in mijn buurt waar ik dan direct of via postBE of tnt post of een andere koerierdienst kon bestellen die een goede kwaliteit in levering kon aanbieden. Nogmaals wil ik APO er niet van beschuldigen zij hebben hun werk goed gedaan en APO is op de hoogte gesteld en zelf heb ik al klacht neergelegd bij POSTNL maar er werd pas iets mee gedaan als APO zelf klacht neerlegde en een schadevergoeding eist bij POSTNL wat voor zover ik begrepen heb APO gedaan heeft.

maar bilzen ben ik een keer naar gereden maar is een VEEL te grote afstand voor te rijden :p ben bijna een ganse namiddag aan het rijden geweest, voor de rest is er weinig viswinkels in de buurt hier, de siervis had je vroeger hier maar die zijn gestopt en verder is er dan pelckmans maar die kwaliteit en onkennis daar koop ik niks

als ik daar voor de tuin kom dan ga ik op de aquaafdeling wel eens staan luisteren naar de verkooppraatjes van die medewerkers en hun uitleggen om eens goed te kunnen lachen :p(jha die koi vis drijft boven op het water op zijn zij omdat die pas gegeten heeft ) :D:D

maar zijn aan het afwijken

punt bij paal APO heeft mooi gereageerd maar POSTNL is in de fout gegaan en dit is mijn eerste keer dat ik planten online bestel dus kan ik niet voor 100 procent zeggen als de planten die 5 dagen aankunnen of niet maar een half dode plant toch verder houden door de fout van de koerierdienst POSTNL dan zie ik me liever de verzendingskosten oprijden in naar een echte winkel of te bestellen via een andere koerierdienst.
 
ik heb even zitten zoeken op aquariumzaken in eindhoven en dan kwam ik bij heevis uit maar als ik de recentie's van hier lees is dit een winkel waar de moeite niet voor is om tot daar te rijden, zijn er mischien andere betere zaken in die richting? bij hustinx in hasselt ben ik ook eens geweest maar de vissen daar die ik gekocht heb waren te jong voor het vervoer naar huis en voor planten want daarvoor voornaamlijk wil ik naar een winkel rijden is hun aanbod vrij beperkt.

ik vond mooiste bij apo dat er een plantenpakket was die samengesteld was omdat ik zelf weinig kennis heb van de lateinse namen van planten en niet zo artestiek ben in mijn keuze's en zag dat heivis ook zo een pakket in hun webwinkel stond. alleen is het jammer dat de BEZORGER dit dan verpest heeft.
 
De Siervis in Overpelt is je enigste optie..
 
de siervis is al bijna een jaar dicht zoals ik ook al vertelde in een paar posts hoger :p
 
Mascha&Ivo zei:
Slecht voorbeeld. Immers, ook jij hebt ervoor gekozen iets te laten bezorgen en daarmee heb je het fatsoenlijk ontvangen van je (kennelijk breekbare) waar in de handen van een ander gelegd. Een winkelier die het spul goed verpakt en netjes heeft afgeleverd (daarvan gaan we toch uit) hoort daarvan niet de dupe te zijn. Jij bent degene die zaken uit handen geeft aan een bezorger en jij hoort dan voor de gevolgen in te staan.

Een hoop troep naar andermans hoofd smijten valt natuurlijk niet goed te praten.
Niet mee eens, je hebt de garantie dat de goederen onbeschadigd aankomen. Of het nu om glas of een vloeistof gaat.
 
Apisto zei:
Mascha&Ivo zei:
Slecht voorbeeld. Immers, ook jij hebt ervoor gekozen iets te laten bezorgen en daarmee heb je het fatsoenlijk ontvangen van je (kennelijk breekbare) waar in de handen van een ander gelegd. Een winkelier die het spul goed verpakt en netjes heeft afgeleverd (daarvan gaan we toch uit) hoort daarvan niet de dupe te zijn. Jij bent degene die zaken uit handen geeft aan een bezorger en jij hoort dan voor de gevolgen in te staan.

Een hoop troep naar andermans hoofd smijten valt natuurlijk niet goed te praten.
Niet mee eens, je hebt de garantie dat de goederen onbeschadigd aankomen. Of het nu om glas of een vloeistof gaat.

hierover is het in dit topic al genoeg gegaan apo heeft geen schuld de postnl heeft een slechte kwaliteit geleverd of beter gezegd niet geleverd.

dus kunnen we nu focussen op mijn vraag uiteindelijk en niet over schuld en onschuld hebben !!!!
 
wilmpie zei:
maar bilzen ben ik een keer naar gereden maar is een VEEL te grote afstand voor te rijden :p ben bijna een ganse namiddag aan het rijden geweest,

Dan zal je wel met de fiets zijn geweest, met de auto ben je vanuit Neerpelt naar Bilzen op een kleine 40 minuten ;)

Aquabilzen stuurt nu ook via de post, hij heeft momenteel ook een webwinkel, je kan Kurt(de eigenaar)eens vragen hoe hij het doet met planten verzenden, dan weet je het direct. :)
 

Terug
Bovenaan