Wederom, ziek of zwanger


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
Deze gup is eigenlijk al sinds een maand na het kopen opgeblazen, geen losse schubben etc en verder normaal gedrag. Het andere vrouwtje die het zelfde er uit zag is al wel overleden. Gup heb ik nu een maand of 4

Graag jullie mening of deze gup gewoon wat meer rust moet geven zodat er kleintjes uit kunnen komen, of dat het beter is om der uit der eventueel lijden te verlossen.

20220122_171156.jpg
20220122_171150.jpg
20220122_171143.jpg
 

Bijlagen

  • 20220122_171143.jpg
    20220122_171143.jpg
    109.3 KB · Weergaven: 52
Duidelijk zwanger, heb je de dode gup open gesneden de buik? kans is groot dat de dode gup is overleden omdat ze de jonkies niet durfde te werpen (meestal is stress daar de oorzaak van door verkeerde omstandigheden)
 
Duidelijk zwanger, heb je de dode gup open gesneden de buik? kans is groot dat de dode gup is overleden omdat ze de jonkies niet durfde te werpen (meestal is stress daar de oorzaak van door verkeerde omstandigheden)
Nee niet opengesneden, ik ga morgen een extra bak halen om haar in te zetten, zodat ze wat meer rust heeft heeft. Water waardes zijn goed verder, kan de stress ergens anders nog aan liggen?
 
Ik heb haar nu geïsoleerd. Ze zit in een 24liter savic fauna box. Thermostaatje der bij en een spons filter.

Zijn er dingen die ik kan doen ok haar te "helpen" bevallen. Bijvoorbeeld de lamp uitlaten etc

Er zit verder een stukje hout in het aquarium, wat Javamos en wat amazone kikkerbeet
 
Ik denk dat je nogal aan de vroege kant bent.
Ze ziet er in mijn ogen nog niet "werpdik" uit.
Maar dat weet je nooit 100% zeker bij Guppen.
Ze bepalen zelf wanneer het de beste tijd is om te werpen.
Die 4-6 weken staat voor het ontwikkelen van de baby's.
Maar mevrouw bepaald zelf wanneer de omstandigheden goed zijn om te werpen.
Bij mij is het wel eens maanden na de "uitgerekende datum" geweest.

Door het apart zetten heb je best kans dat ze de boel nog even op slot houdt tot ze helemaal gewend is aan de omstandigheden.
Maar, zo zonder foto inschattend, zit ze wel goed in het bakje.
Laat har daar nu maar.
Nog eens weer terug zetten in de originele bak geeft weer opnieuw stress.

Je hoeft verder niets te doen.
Gewoon met rust laten is het beste.
 
Nee niet opengesneden, ik ga morgen een extra bak halen om haar in te zetten, zodat ze wat meer rust heeft heeft. Water waardes zijn goed verder, kan de stress ergens anders nog aan liggen?
Stress kan ook komen door te felle verlichting, te weinig schuilplekken, teveel mannen, verkeerde medebewoners
 

20220123_162330.jpg

Haar bakje nu, ik ga zo nog wat waterpest halen en dan zou ze wat meer rust moeten hebben.
 
Je kan de waterpest gewoon op het oppervlakte laten drijven ook, dan heeft ze wat beschutting van het licht en als je dan ook nog een paar stengels plant dan heeft ze wat fijne beschutting om tussen te schuilen.
 

Terug
Bovenaan