Wat is er nieuw

Weepingmos of christmas mos

• Onderwerp starter Onderwerp starter beginner124
  • Startdatum Startdatum
B

beginner124

Guest
in mijn 200l aquarium wou ik op de bodem mos bevestigen dmv inox'en matten.
Vroeger had ik javamos, maar dit ging teveel in de hoogte, was moeilijk te snoeien.

Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuw mos, weepingmos lijkt me wel mooi maar kan dit ook op matten gelegd worden (of sandwichen tussen twee matten) om zo op de bodem te leggen? Of kan dit enkel gebruikt worden om naar beneden te groeien?

Of hebben jullie een andere mooie mossoort?

Weeping mos groeit met name naar beneden maar lijkt mij verder geen probleem om hier matten van te maken. Wel binden met vislijn en geen draad dat oplost. Weeping mos is niet z'n goede hechter. Verder is een fissidens (alle soorten) carpet prachtig maar wel een duur mosje. Afhankelijk van de soort groeit deze z'n 2,5 a 5 cm hoog. Weeping maar iets van 3 cm.

In mijn forest scape ben ik nu bezig met een fissidens carpet in een groot deel van het aquarium. Dit laat ik groeien op lava stenen met de blender yoghurt methode https://aquaforum.nl/threads/opkweken-van-mos-de-yoghurt-methode.101559/

. Hiervoor moet je wel minimaal een maand dry starten. Maar je kan ook buiten de bak de mosjes laten hechten aan bijv. lava steen.

Tnx voor de info,
Heb even gezocht en vond het alleen op matten, redelijk kostelijk dan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan