Weer een hoop licht vragen

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum
Zo heb ik de intensiteit van mijn licht gemeten.
Het licht hangt op de juiste hoogte in relatie met de soil. Ik heb 9 meetpunten gemarkeerd waarop ik mijn GSM plaatst met een lux meter.
Zo kan ik duidelijk zien waar zich het minste en het meeste licht bevind en wat de lichtwaarden zijn bij het gebruik van mijn 7-traps dimmer.

KQy6b6WjgWDoRunTQe4watC6NjkjhWXB.jpeg
 
Zo heb ik de intensiteit van mijn licht gemeten.
Het licht hangt op de juiste hoogte in relatie met de soil. Ik heb 9 meetpunten gemarkeerd waarop ik mijn GSM plaatst met een lux meter.
Zo kan ik duidelijk zien waar zich het minste en het meeste licht bevind en wat de lichtwaarden zijn bij het gebruik van mijn 7-traps dimmer.

5kswKagqwwh6SIlZaCxBlA8RJ-x53hcW.jpeg

Zo kun je zien hoeveel licht je verliest op een bepaalde afstand en onder een bepaalde hoek. Maar je houdt hier dus geen rekening met je water?

Lifeproof hoesje om me iPhone ;)
Wat dan ook weer invloed heeft op je meting... Je moet dan wel een glashelder hoesje hebben toch?
 
Zo kun je zien hoeveel licht je verliest op een bepaalde afstand en onder een bepaalde hoek. Maar je houdt hier dus geen rekening met je water?
Nee, ik houdt hier geen rekening mee. Als ik dat zou willen weten zou er een echte PAR meter moeten komen.
Tot die tijd blijft het een beetje speculeren en aangokken
 
Hoe meten jullie dit eigenlijk?
Mijn balken (led) zouden totaal 7550 lumen moeten geven op een Rio 180. (1 meterbak)
Overigens heb ik, behalve in mijn IPhone, geen luxmeter. En mijn IPhone werkt niet echt goed onder water...

;)

Boven mijn 1m bak heb ik 39lumen per liter dus ongeveer 4600lumen in totaal.
Lux heb ik in zo een plastiek diepvrieszakje gedaan. Kwam tussen de 600 en de 1000 lux uit op mijn bodem.
 
Terug
Bovenaan