Weet er iemand hoe ik aan een waterhyacint kan komen?


Lynn

New member
Lid geworden
22 februari 2023
Berichten
2
Leeftijd
21
Ik ben op zoek naar een waterhyacint, heeft iemand hier een idee hoe ik hieraan kan komen?
 
Welkom op het forum.

Betreffende Eichhornia crassipes, is een verbod op bezit, handel, kweek, transport en import omdat het een invasieve exoot is. De vraag is of je deze plant zou moeten willen aanschaffen omdat het een invasieve soort is.
 
Zoals Nicole al zegt, deze soort is niet toegestaan in Nederland.
Al mocht je eraan kunnen komen, ik zou het niet in mijn bak willen
 
Dankjewel Nicole! Wat meer context bij mijn verhaal is inderdaad nuttig. Ik wil van deze soort de vezels eruit halen om testen mee te doen voor papier en karton toepassingen.
 
Dankjewel Nicole! Wat meer context bij mijn verhaal is inderdaad nuttig. Ik wil van deze soort de vezels eruit halen om testen mee te doen voor papier en karton toepassingen.
Dankjewel voor je toelichting.
Maar dit verandert natuurlijk niets aan het Europees verbod om moverende redenen.
 
Dankjewel Nicole! Wat meer context bij mijn verhaal is inderdaad nuttig. Ik wil van deze soort de vezels eruit halen om testen mee te doen voor papier en karton toepassingen.
In dit geval zou je met de NVWA moeten praten of je een uitzondering kunt krijgen voor een dergelijke soort.
Het lijkt mij dat daar nogal wat haken en ogen aan zitten.
Is in ieder geval niet echt een vraag voor een aquarium forum.
 
Wederom zo'n achterlijk EU verbod voor een mooie drijfplant:


Lees pdf en weet je gelijk waarom het voor Nederland geen probleem is.

Zou ze graag willen (pb) mocht je ze hebben! :DD
 
šŸ˜€of in de indiase ashram een workshop waterhyachinten papier en shirtjes scheppen.šŸ¤—
 

Terug
Bovenaan