Weet iemand wat dit is +foto


Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Hallo weet iemand wat dit is het zit op het hout en steen en soms op de bladeren.
7AE4A577-E6F5-40C2-909D-3D54765DDAD9.jpeg

het zit op de bovenkant van de lavasteen
 
Beetje wazig, maar ik denk aan hydra

 
Vertakte haren? Voor zover ik iets zie? Staghorn misschien, ik krijg het hier niet duidelijk in het beeld. Kan ook aan de foto liggen... ;)
Ben je misschien in je bodem bezig geweest? Staghorn zie je wel na een ammoniumpiek. Eeen vervuilde bodem en/of filter werkt hier ook aan mee. Kijk ook even naar je waterdistributie.
De boel schoonmaken en water verversen wordt dan je taak!
Of gaat het hier om beestjes?
 
Staghorn is het niet.
Ik denk inderdaad hydra
Is dit schadelijk voor mijn vissen en garnalen?
En wat kan ik er tegen doen?
 
Heb onlangs drijfplanten gekocht denk dat ze zo zijn megekomen
 
Vertakte haren? Voor zover ik iets zie? Staghorn misschien, ik krijg het hier niet duidelijk in het beeld. Kan ook aan de foto liggen... ;)
Ben je misschien in je bodem bezig geweest? Staghorn zie je wel na een ammoniumpiek. Eeen vervuilde bodem en/of filter werkt hier ook aan mee. Kijk ook even naar je waterdistributie.
De boel schoonmaken en water verversen wordt dan je taak!
Of gaat het hier om beestjes?

Je had al eerder vanmiddag gezegd dat je kippiger bent dan mij maar ik kan er nu echt niets anders dan Hydra van maken Ben :sorry: ;)
 
Dan gaat het dus toch over een beestje... Snik.... heeeeeele diepe zucht...

Ik zie het ook alleen maar met een bril op Ben dus misschien kan je eens bij Hans of Specsavers langsgaan ;). Op afstand zie ik nog erg goed maar de pc of een boek dat gaat niet zonder een leesbril. Mij is verteld dat dit bij de leeftijd hoort dus ik zou me er ook niet druk om maken hoor:DD
 
Ik zie het ook alleen maar met een bril op Ben dus misschien kan je eens bij Hans of Specsavers langsgaan ;). Op afstand zie ik nog erg goed maar de pc of een boek dat gaat niet zonder een leesbril. Mij is verteld dat dit bij de leeftijd hoort dus ik zou me er ook niet druk om maken hoor:DD

Mijn vrouw is ertegen dat ik haar met een scherpere blijk bezie. Het waarom is mij niet duidelijk.
 
Wat je ertegen kan doen is dit. Ik gebruik in zo n geval Flubenol en vaak is een halve dosering al voldende.
 
Ik heb ze ooit eenmaal gehad hier, flubenol werkte zoals John al aangaf erg goed.
Hydra zou vooral gevaarlijk zijn voor baby garnalen.

Er wordt ook wel eens stroom gebruikt om ze te bestrijden, ik geloof met een 9v batterij. Maar hoe dat precies werkt heb ik geen idee van.
 
Ik heb ze ook wel bij de garnalen gehad en heb dit ook tegen planaria gebruikt maar nooit echt uitval bij garnalen of de kleintjes opgemerkt.
 
Is flubenol niet giftig voor mijn garnalen en babyvissen?
 
Heeft iemand een link waar ik flubenol kan kopen. Alvast bedankt
 
En mijn appelslak kan ik die het best even eruit halen tijdens het gebruik van flubenol?
 
Jaa de appelslak heb ik al lang heb vorige week drijfplanten gekocht dus daardoor komt het. Maar de appelslak tijdens de kuur apart zetten en na de keur weer terug.?
 
Ja ik heb net gelezen dat mollys en goeramis de hydra eten dus ga het eerst even afkijken voor ik met chemische middelen te werk ga
 
Is flubenol niet giftig voor mijn garnalen en babyvissen?

Zie mijn post voor je deze vraag stelde ;). Als je apart vissen wil inzetten dan zit je achteraf weer opgescheept met die vissen dus dat is wel iets om denk ik rekening mee te houden.
 

Terug
Bovenaan