Weet iemand wat dit is?


basvos90

Active member
Lid geworden
29 juni 2018
Berichten
27
Leeftijd
33
Hallo,

Ik heb een aquarium van 1m x 40 x 40
Met daarin 22 kardinaal tetras en 6 corydoras nu heb ik een paar dode corydoras gehad de afgelopen dagen en vandaag zag ik een kardinaal tetra met een soort rare dikke witte open bek. Ik heb een foto gemaakt maar kreeg het er niet heel duidelijk op. Heeft iemand een idee wat dit is?

Groeten,

Bas

20180917_121850.jpg
 
Ik vermoed bekrot alhoewel niet heel duidelijk.

Wat is de temperatuur
Wat is je voer frequentie en hoeveelheid
Wat is je waterwissel frequentie en hoeveelheid
 
Ik voer diverse droogvoeders en diepvries voer meestal 2 tot 3 keer per dag een kleine hoeveelheid. En op zondag is een vaste dag dan krijgen ze niks

Ik doe 1 keer per week 1 derde water wisselen en temperatuur is 26 graden
 
Er zijn in totaal 4 corys overleden 3 daarvan zag je helemaal niks aan en bij 1 zag ik een rood plekje op zijn bek en baarddraad. Zojuist is helaas ook de aangedane kardinaal overleden

Ik heb sera bactopur direct in huis zal ik dat er maar in doen?

En zo ja hoe gebruik ik dit dan het beste? Op internet staat 3 dagen laten zitten en dan water verversen en kool filteren maar in de bijsluiterstaat na 2 dagen water verversen dan bijdoseren conform de waterverversing en ditgedurende een week
 
Vaak is het een gevolg van een ander probleem dat dit optreedt. Ik zie echter eerstelijns geen directe oorzaak die ik een verklaring vindt voor jouw probleem.

Als het bek rot is, dan moet je denk ik behandelen. Ik heb hier geen ervaring mee, dus wat de beste behandelmethode is durf ik niet direct te zeggen, maar mogelijk weten anderen dat beter.

Mogelijk is een behandeling met een aantal grote waterwissels en wat zout al voldoende, maar nogmaals dat weet ik niet.
 
De meest voorkomende visziekten - Tetra.net
https://www.tetra.net/nl/nl/aquarium/kennis/.../de-meest-voorkomende-visziekten
  1. In cache
5 apr. 2017 - Behandeling: In de dierenspeciaalzaak zijn geschikte ... Bij bekrot is vaak een wittige, watachtige laag en weefselschade aan de mond te zien.

Bekrot & dikke ogen? Wat is het? | - Aquaforum (forum)
https://www.aquaforum.nl › Forums › WELZIJN › Ziekten
  1. In cache
10 apr. 2017 - Bekrot is iets bacterieels en de ogen waarschijnlijk ook. ... vis uitvangen en apart in een kleine bak behandelen, deze minstens 2maanden ...
zwelling en witte stipjes rond lippen van dwerggoerami mannetje ...
25 dec. 2017
Is dit bekschimmel/bekrot | - Aquaforum
10 apr. 2015
Wit mondje met velletjes?? | - Aquaforum
1 mrt. 2012
Bekrot? | - Aquaforum (forum)
28 okt. 2009
Meer resultaten van www.aquaforum.nl
Esha 2000 - Medicijn - Visaquarium
https://www.visaquarium.nl/a/esha2000
  1. In cache
  2. Vergelijkbaar
Beoordeling: 4 - ‎3 stemmen
Door zo snel mogelijk te behandelen kan je voorkomen dat de ziekte overslaat op andere aquarium siervissen. Het is daarom van belang om vissen goed te
 
Waterwaardes heb ik helaas niet allemaal omdat mijn testjes op zijn.

De volgende heb ik wel

Ph. 6.5
Gh.3.5
No2. 0
 
Sschot op internet staat dat ik moet behandelen dus dat ga ik dan maar doen.

Bertus kardinalen zijn er in 2 keer ingegaan.
 

Terug
Bovenaan