Wat is er nieuw

Weet iemand wat dit is?

Josio_01

Well-known member
Lid geworden
18 maart 2020
Leeftijd
25
Er zitten sinds kort een aantal bruine ‘puntjes’ onder aan een blad in mijn bak. In de bak zitten een aantal guppen en slakken. Kan iemand mij vertellen wat dit zijn en wat het zou kunnen doen aan het aquarium?

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

• 81D8C827-5A66-4AF0-B578-420F8FBC6C45.jpeg
    81D8C827-5A66-4AF0-B578-420F8FBC6C45.jpeg
    63.1 KB · Weergaven: 126
Zo te zien een blad van een Java varen, dus de kans is groot dat het sporen zijn, waar weer nieuwe plantjes uit groeien op termijn

Dat lijken mij ook sporen en soms zie je een hele rij met kleine pikjes. Dat zijn inderdaad sporen en daaruit krijg je vaak jonge plantjes van de Javavaren en als die groter zijn kun je ze gewoon weer ergens op vastmaken.

Oké! Daar ben ik dan juist blij mee. Bedankt!

Sporen bij de javavarens zien er bij mij iig anders uit maar die uitsteeksels zijn idd wel leuk.

Volgens mij zijn dit innimienie stekjes die de varen 1 dezer dagen loslaat.

Dat lijken mij ook sporen en soms zie je een hele rij met kleine pikjes. Dat zijn inderdaad sporen en daaruit krijg je vaak jonge plantjes van de Javavaren en als die groter zijn kun je ze gewoon weer ergens op vastmaken.
Psies

Sporen bij de javavarens zien er bij mij iig anders uit maar die uitsteeksels zijn idd wel leuk.

Volgens mij zijn dit innimienie stekjes die de varen 1 dezer dagen loslaat.

Normaliter zie je eerst kleine zwarte pikjes/zaadjes/sporen op de achterkant en soms is dat een hele rij en soms maar een enkele en daaruit groeien dan de jonge plantjes zoals op de foto is te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan