Weet iemand wat hier aan de hand is?


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Ik weet dat onbevruchte eitjes bij garnalen geel kunnen zijn maar dit ziet er wel heel bijzonder uit. Ik ben benieuwd of iemand weet wat hier loos is:

IMG_0202.jpg


Ik heb er ook bewegende beelden van.

 
Dat is balen Alwin en er is wel iets tegen te doen dacht ik maar waar dat staat dat weet ik niet meer.
 

Het is iets met voer als ik het zo lees.
 

Ik was inderdaad al even aan het lezen geslagen....thanx!


Het is iets met voer als ik het zo lees.

bedankt! Ik ga er naar kijken!
 
Ik hoop dat het allemaal wat mee gaat vallen Alwin want ja hier zit je niet op te wachten natuurlijk.
 
En mijn bakken met Neo’s gaan al voor geen meter. Überhaupt nog nooit succes gehad met Neo’s. Alsof er wat in mijn leidingen zit ofzo. 🤨

ik heb hem in ieder geval uitgevangen en hou de rest goed in de gaten.
 
Dat is inderdaad vreemd want op kraanwater zouden die het normaliter goed moeten doen maar ja.
 
En mijn bakken met Neo’s gaan al voor geen meter. Überhaupt nog nooit succes gehad met Neo’s. Alsof er wat in mijn leidingen zit ofzo. 🤨

ik heb hem in ieder geval uitgevangen en hou de rest goed in de gaten.
Is je GH wel hoog genoeg?
Ik had ook beginnende problemen in mijn bakje met een vrij lage GH (+/-5). Sinds ik dat Timavoer voer gaat het beter. Ik heb speciaal besteld voor hun pantser.

Het schijnt dat ze ook iets hebben tegen green fungus.
 
Ik woon vlakbij Alwin en hier is de gh rond de 12-13 maar goed hij kan dat zelf wellicht beter zeggen want er zijn verschillende tappunten lees ik op de site van het waterbedrijf.
 
Ik heb ook geen idee wat m'n GH is in de Neo-bakken. Ik zal vanavond eens meten.

Ik heb dat Tima Care voer maar besteld om te proberen. En hoe dan ook regelmatig is de andere bakken preventief voeren.
 
En mijn bakken met Neo’s gaan al voor geen meter. Überhaupt nog nooit succes gehad met Neo’s. Alsof er wat in mijn leidingen zit ofzo. 🤨
Zeer herkenbaar hoor! Al loopt het hier de laatste maanden best aardig. En ook het afgelopen jaar heb ik eigenlijk nauwelijks uitval gehad. Ook ik heb de GH waarde wat verhoogd. Ik doe dat gewoon met GH+ dat ik wekelijks toevoeg aan het water. Ik voer een waterwissel uit en terwijl ik de bak weer vul gooi ik er een emmer water van 10 liter bij waar ik de GH+ in heb opgelost.
 
Tijd voor een update!

Sinds enige tijd geef ik in deze bak dagelijks Time Care als "hoofdvoer" en sinds dien gaat het eigenlijk erg goed in deze bak. Green Fungus is niet meer waargenomen en ik heb zelfs jonge garnalen aangetroffen. Time Care is niet goedkoop maar ik geef slechts hele kleine beetjes (met de punt van een tandenstoker haal ik een heel klein klontje uit het potje) dus ik vind het meer dan waard.

GH heb ik nog niet gemeten maar ga ik nog wel monitoren.
 
even een plaatje erbij
 

Bijlagen

  • 1 (1).jpeg
    1 (1).jpeg
    502.8 KB · Weergaven: 112
Ok, ja daarom vroeg ik et ook omdat je vaak leest dat die wel graag co2 heeft. Nou ja mooi dat het goedgaat in elk geval.
 

Terug
Bovenaan