Weet iemand wat voor beest dit is ???


A

Altispinosa

Guest
Weet iemand wat voor beest dit is,het enige wat ik van de vorige eigenaar weet dat is dat deze bewoner een half jaar onder het zand heeft gezeten en nu zie ik dat bij mij ook,als ik hem erin gelaten had dan bewoog die niet en je zag die niet ademen en toch leeft hij/zij want die graaft zich in en het lijkt alsof die er niet is.
Ben super benieuwd welke correcte benaming hieraan gegeven word en of het een mannetje of vrouwtje is.

Mazda 6 003.JPG

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 102.jpg

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 106.jpg

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 109.jpg

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 103.jpg

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 104.jpg

Mooie trui moet Amber helpen zoeken 105.jpg
 
Grappig beest Johnny! Ik zou niet weten wat het is, al op google gezocht?
 
Aparte vis maar heeft wel iets!

Denk dat deze het is;

http://www.fishtanksandponds.co.uk/profiles/bunocephalus-coracoideus.html

Zijn lastig te onderscheiden,volwassen vrouwtjes zijn wat dikker vergeleken met de mannetjes lees ik.
Ja dat is hem John dank je vriendelijk voor de link, nu weet ik eindelijk welk raar dier ik mee heb overgenomen.
Zou ik deze vis kunnen overzetten in mijn Juwel Vision 260 met zandbodem en ardenner breukstenen en malawi cichliden ?
 
Dat durf ik niet te zeggen Johnny,is de ph heel hoog en welke vissen zijn het precies?
 
Dat durf ik niet te zeggen Johnny,is de ph heel hoog en welke vissen zijn het precies?
Aangezien ik deze vis toch nooit zie( tenzij ik hem uit het zand licht) denk ik dat het beter is dat ik hem mee verkoop met de bakken die verkocht gaan worden want malawi cichliden moeten een ph hebben van minimum 8 a 8,5 en een hogere kh.
 
Zonde eigenlijk want is best een mooie vis en zie je niet veel volgens mij!
Is een zeer mooi exemplaar wat ik heb en dat besef ik ook maar het is wel zonde dat je hem/haar nooit ziet.
 
Weet iemand wat voor beest dit is,het enige wat ik van de vorige eigenaar weet dat is dat deze bewoner een half jaar onder het zand heeft gezeten en nu zie ik dat bij mij ook,als ik hem erin gelaten had dan bewoog die niet en je zag die niet ademen en toch leeft hij/zij want die graaft zich in en het lijkt alsof die er niet is.
Ben super benieuwd welke correcte benaming hieraan gegeven word en of het een mannetje of vrouwtje is.

Bekijk bijlage 239386
Bekijk bijlage 239387
Bekijk bijlage 239388
Bekijk bijlage 239389
Bekijk bijlage 239390
Bekijk bijlage 239391
Bekijk bijlage 239392

Je weet inmiddels het antwoordt al maar mijn eerste gedachte was; graaft hij alleen z'n kop in dan is het geen vis maar een struisvogel.

:D:D:D
 
Zeker een mooi exemplaar! De zichtbaarheid van de vis hant af van de schuilmogelijkheden en vooral de verlichting! Je zult zien wanneer je 's nachts even gaat kijken, de vis wel zal bewegen.
 
Je weet inmiddels het antwoordt al maar mijn eerste gedachte was; graaft hij alleen z'n kop in dan is het geen vis maar een struisvogel.

:D:D:D
Dan weet je het antwoord al als je mijn begin tekst goed leest.;)
 
Banjo Cat (Bunocephalus soort), Nederlandse benaming is Braadpanmeerval.
Ik heb er zelf ook een deze komt alleen te voorschijn als het tijd is om te eten.
Meestal zie ik alleen z'n mond en ogen uit het zand steken, en zuigt voedsel op als het langs komt.
 
Banjo Cat (Bunocephalus soort), Nederlandse benaming is Braadpanmeerval.
Ik heb er zelf ook een deze komt alleen te voorschijn als het tijd is om te eten.
Meestal zie ik alleen z'n mond en ogen uit het zand steken, en zuigt voedsel op als het langs komt.
Bedankt voor deze toelichting Jay, weet je of jij een mannetje of een vrouwtje hebt en hoe oud is die van jou ?
 
Klopt. jonge visjes die voorbij komen zullen ze volgensmij ook wel pakken. Durf ze dus sneller bij kleine malawi's te zetten dan bv. bij dwergcorydoras.
 
Klopt. jonge visjes die voorbij komen zullen ze volgensmij ook wel pakken. Durf ze dus sneller bij kleine malawi's te zetten dan bv. bij dwergcorydoras.
Mijn malawi's zijn nog jonge dieren van zo'n 5 a 7cm groot.
 
Bedankt voor deze toelichting Jay, weet je of jij een mannetje of een vrouwtje hebt en hoe oud is die van jou ?

Weet niet zeker of ik een mannetje of vrouwtje heb.
Denk een een vrouwtje want die van mij is beetje dikker en breder dat zouden vrouwtjes moeten zijn.
Leeftijd weet ik ook niet, heb het een half jaartje.
Hier voor had ik een andere bijna een jaar, maar die is overleden. Die was helemaal bruin, huidige wat ik nu heb heeft donkere vlekken.
Had problemen met mijn filtersysteem wat ik stom genoeg niet direct opgemerkt had. Paar vissen zijn toen overleden, ze waren ziek geworden :'(
 
Weet niet zeker of ik een mannetje of vrouwtje heb.
Denk een een vrouwtje want die van mij is beetje dikker en breder dat zouden vrouwtjes moeten zijn.
Leeftijd weet ik ook niet, heb het een half jaartje.
Hier voor had ik een andere bijna een jaar, maar die is overleden. Die was helemaal bruin, huidige wat ik nu heb heeft donkere vlekken.
Had problemen met mijn filtersysteem wat ik stom genoeg niet direct opgemerkt had. Paar vissen zijn toen overleden, ze waren ziek geworden :'(
Ik heb gisteren die van mij uit het bakje gehaald wat verkocht is en toen ik hem uit het zand lichte en hem eruit haalde bewoog die amper en als ik hem in de grote bal liet dan dwarrelde die naar beneden en daar bleef die uren beweegloos liggen en pas in de nacht toen het donker was stak ik het licht aan en ja hoor daar lag hij maar alweer roerloos hahahaha.Ik weet ook niet of ik een man of vrouwtje heb en weet ook niet hoe oud deze is want die zat bij de bak die ik gekocht heb en waar hij of zij nu terug in zit.
 
Ik had er ook 1 gekregen, toen ik wilde overplaatsen naar een kleiner aquarium was hij nergens te vinden. overleden dacht ik. een jaartje later ging ik mijn grote aquarium schoonmaken en ik had wat plantjes gekocht. dus ik laat het waterpeil flink zakken. Mijn endlers er uit en ik ben met mijn handen door het grind aan het harken om wat ruimte te maken voor een plantje, ligt er ineens zo'n moddervet monster in mijn hand. nouhhhhhh IK SCHROK ME KAPOT! zij had zich een jaar aan mijn endlers tegoed gedaan zonder te bewegen denk ik...al met al, ik heb hem overgeplaatst zodat ik de meerval wat vaker zie en het is best een aparte imponerende vis.
 
Deze nachtelijk levende vis, eet in zijn jeugd alles wat er voorbij komt. Later als hij volwassen begint te worden, vangt hij alles wat voorbij komt door het naar binnnen te zuigen, en vergis je niet, vissen tot 1/3 van zijn eigen lengte gaan er zo in!! En hij eet VEEL, maar groeit heel langzaam.

Als je deze vis goed wil observeren, zet hem dan in een bak met nachtververlichting en dikke laag zand cq bladeren en zet daar dan bv guppen bij...…! Is net een valdeur, de bek van dat beest, eetmethode lijkt op dat van de steenvis die in de zee leeft. Mooi maar dan alleen in een speciaal bak.
 
Ik heb best wel spijt dat ik mijn braadpanmeerval (banjomeerval)heb weg gedaan en ik denk er over na om er terug eentje aan te schaffen maar dat ga ik wel eerst goed overwegen of hij/zij bij het bestand kan wat er in gaat komen.
 
Ik heb nog zo'n monster over hier, liefhebbers? heeft voor minstens 150 euro aan N-klasse in de buik zitten, die krijgt u er gratis bij
 

Terug
Bovenaan