Weet iemand welke soort dit is?


T

Tryshasla

Guest
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een vis voor me gekocht en in mijn aquarium gezet (heel lief bedoeld natuurlijk), maar ik heb geen idee wat voor vis het is, en of hij wel bij mijn betta's en corydora's past :)

Iemand een idee?

IMG_20200429_204411.jpg
IMG_20200429_204345.jpg
 
Ziet er een beetje uit als een melanochromis soort? Geen goede match met je bettas denk ik, je corydoras zullen zich wel redden denk ik, maar ideaal is het niet.
 
Hoi Jables, dank je voor de info. Ik ga eens op zoek naar wat info. Hij lijkt er idd wel wat op.
 
Je hebt een Melanochromis vrouwtje in je bak gekregen. Van welke soort is lastig te herkennen want de meeste lijken sterk op elkaar. Het is onder de Malawi's een vrij rustige soort, dat wil echter niet zeggen dat hij ook bij jou kan. Het zijn nogal gravers en houden zich graag dichtbij stenen/rotsen op en claimen een territorium, wat je van een Mbuna mag verwachten (verzamelnaam voor rotsbewoners). Ik heb zelf een Melanochromis johanni Eastern Gome Rock in mijn Malawi speciaal aquarium zitten. Ik vermoed dat jij een gezelschap aquarium hebt, dan zou ik haar zeker uitvangen en terug brengen, want ze zal te dominant gaan worden.

Veel succes verder met uitvangen ?, en wellicht aanbieden met je vriendin mee te gaan voor een visaanschaf ?.

Gr. Ed
 
Nou inmiddels is ze uitgevangen en terug naar de dierenwinkel hoor. Het was idd een flinke klus. Er liggen nogal wat stenen in mijn bak en die mochten er allemaal uit, anders kreeg ik haar echt niet te pakken. Haha. Maar de aanhouder wint ;-)
 

Terug
Bovenaan