Wel of geen CO2


T

Tweeq

Guest
Hoi Allemaa,

Zoals jullie misschien hebben kunnen lezen bij het voorstellen ben ik startende.

Nu weet ik dat CO2 meer iets voor gevorderde is maar wil hier toch graag wat over weten.

Vanaf hoeveel liter is het verstanding om met CO2 toevoeging te gaan werken. Op dit moment ben ik aan het zoeken naar aquaria tussen de 80 en 125 liter.

Graag hoor ik van jullie.
 
Hangt er ook een beetje vanaf wat je wil bereiken. En volle bak planten vereist meestal wel co2. Maar er zijn ook plantjes die zonder kunnen. Eventueel heb je ook nog vloeibaar carbo als tussen oplossing.
Kijk dus even welke planten je mooi vindt. Inhoud vh aquarium lijkt me niet per se essentieel
 
Het hangt inderdaad mede af van je verlichting en de planten. Met wat makkelijke planten en wat minder licht kan het ook zonder co2 vaak prima.
 
ook de water waarden spelen hier een rol in en natuurlijk wat voor vissen er in komen :D
ik weet niet uit welk gedeelte je van nl komt
de meeste water bedrijven hebben een pagina water kwaltijd

groet
jaap
 
Ik had in mijn 10 liter en nu ook in mijn 30 literbak ook CO2. De planten genieten ervan! Goede investering en alg krijgt bijna geen kans!
 
In welke bak komt de co2? In kleine bakken met minder licht hoeft het niet altijd namelijk.Ik heb het ook niet bij de 60cm bakken maar wel bij de grotere.
 

Terug
Bovenaan