Wel of geen Japonica Garnaal?


A

Annie

Guest
Hoeveen grote Japonica's kunnen er in de Juwel Rekord / Monolux 600?
Afmeting zonder deksel is: 60x30x36 ( 36 is hoogte, 30 is diepte).

Nadeel van de grote Japonica is wel dat ze zich alleen voortplanten in brak water.
Althans de jongen moeten daarin groot gebracht worden.

Hoe oud kan een grote Japonica Garnaal worden?

Medebewoners gaan worden:

- Platy's ( 4 vrouw en 1 man)

- Groep scholenvisjes ( denk zelf aan de Kardinaaltjes).

- Opruimploeg -> De Japonica's dus :)


Kleine garnaaltjes durf ik niet aan ( i.p.v. de Japonica's dan), omdat de kleine garnaaltjes ook in het Juwel filter gaan kruipen wat niet ten goede komt voor ze.
Plus dat ik ze dan zelf nooit zie.
 
Ik heb bekenden met een Japonica garnaal die ze in 2004 kochten. De andere 2 werden 7 en 8 jaar oud. Hou oud ze maximaal worden is dus niet echt bekend.

- Koraal platy's kunnen. De andere varianten worden net iets te groot.

- Kardinaaltetra's willen veel meer zwemruimte en warmer dan de Platy's. 26 tegen 22 graden.

Bertus rade je de Rouwtetra af. Terwijl die prima in een 60cm bakje kunnen. Ze zijn heel rustig geven ene mooi contrast aan de platy's en vreten alle jongen op. Daarnaast wensen hun ook 22 graden.
 
Dus de Platy, de Rouwtetra en de Japonica Garnaal kunnen wel?

Heb je eventueel nog een ander idee i.p.v. de Rouwtetra?

Ik zou namelijk wel graag eens jonkies willen van de Platy's.
 
Neem je alleen Platy,s.
 
Bertus zei:
Neem je alleen Platy,s.

Zou kunnen, maar dat is niet wat ik voor ogen heb.
Wil er graag nog een 2de vissoort bij in, naast de Japonica's die erbij in komen.
 
Annie zei:
Dus de Platy, de Rouwtetra en de Japonica Garnaal kunnen wel?

Heb je eventueel nog een ander idee i.p.v. de Rouwtetra?

Ik zou namelijk wel graag eens jonkies willen van de Platy's.
Dat kan prima.

Binnen een jaar heb je anders 1000 Platy's. Winkels geven er niets voor en particulieren hebben vaak geen interesse.

Neontetra's kunnen ook.
 
Ik heb al speciaal babyvoer in huis gehaald, haha :)

Maar eten de ouders en de Neon's en de Japonica's ( groot) dan geen kleine Platy's?
 
Speciaal babyvoer is niet zo geschikt voor Platy's. Het is heel fijn standaard voer en juist dat is niet geschikt voor Platy's. Platy's wensen voer met een hoog plantaardig gehalte zoals bv een Guppy vlok of malawi vlok. Dit kan je eventueel mengen met standaardvlokken.

Platy's eten wel jongen maar er blijven er altijd enkele over. En je ziet als er eenmaal visjes zijn van verschillende maten dan wordt er geen een meer opgegeten.

Neons zijn niet echt jagers.
 

Terug
Bovenaan