Wat is er nieuw

Wel of geen pogostemon helferi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffre yB
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffre yB

Guest
Ik heb al een beetje opgezocht naar plaatjes van pogostemon helferi, en las ik antwoorden van dat ze er zo uitzien omdat ze in winterslaap zijn?

Ik heb vorig jaar de zelfde plant gehad alleen waren ze toen veel kleiner en niet zo stengel vormig.

Alleen probeer ik plaatjes ervan op te zoeken maar zie ik geen ��n wie erop lijkt.

b9MgKNhaKYctZbTXZjHs8q2OgWz8viQ8.jpeg
b9MgKNhaKYctZbTXZjHs8q2OgWz8viQ8.jpeg

Ik hoor het graag!

En hoe kan ik deze dan het beste planten zodat het zijn natuurlijke vorm weer goed aanneemt?

Winterslaap bovenwatervorm,kan allemaal maar lijkt wel op de helferi hoor.
Zou ze in de bodem van je aquarium planten iig 😉

Aah, dus bovenwatervorm kan ook nog weer?
En ja haha in de bodem dat leek mij ook wel verstandig, maar doelde meer of ik ze ook nog moet bij knippen zodat ze weer naar de vorm groeien wie we herkennen als pogostemon helferi

Ik moet zeggen dat ik in de winkel ook laatst deze plant tegenkwam met erg lange tengels en hem dus maar heb laten liggen.
Ik heb hem verder niet echt in de bak gehad en weet dus niet of je de plant moet bijkippen met die lange stelen.
Persoonlijk vindt ik ze dan een stuk minder mooi dan de compacte vorm.

Daar ben ik absoluut met je eens als ik hem zo had zien liggen in een winkel, alleen heb ik hem bij een webshop weg dus kon ik het helaas niet zien.

Ben benieuwd wat andere mensen hier van zeggen, en dan kijk ik eerst wel hoe hij zich aanpast naar compacte vorm.
Want het is nu gewoon een heel lelijk bosje.

Gewoon de stekken in je bak zetten zonder knippen en met voldoende licht en voeding veranderen ze vanzelf naar hun normale onderwatervorm.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan