wel of geen rot


Knees

Well-known member
Lid geworden
3 juni 2020
Berichten
95
Leeftijd
57
Omdat mijn bak op aluminium ribben staat is het mogelijk om tussen de kokerprofielen de bodem te bekijken.
Van de week trok ik er een plant uit en vond t niet goed ruiken .
Er zit een Dennerle voedingsbodem in .
Kan iemand mij vertellen of de bodem er uit
moet of niet .
Alvast bedankt 🙏🏻
2D22C0DF-91CE-492E-BDFB-5D71C0A83A26.jpeg
 
Goedemiddag
De bodem is 7 maanden oud elke week een waterwissel van de halve bak en er ligt een vloerverwarming in ( om dit soort ellende te voorkomen )
 
Aan je onderhoud en de leeftijd ervan ligt het dan niet; wellicht dat je verwarming een te grote impact heeft? Hogere temperaturen bevorderen de plantgroei en krijg je ook sneller rot/plantafval.
 
Zou wel zuur zijn begint net een beetje mooi te worden .
Er was mij verteld dat je vanaf de bodem een betere circulatie krijgt morgen is poetsdag ik zal hier en daar een monstertje nemen met een plastic buis en even ruiken .
Mocht t tegenvallen word het een erg grote poetsbeurt 😞
 
Zou wel zuur zijn begint net een beetje mooi te worden .
Er was mij verteld dat je vanaf de bodem een betere circulatie krijgt morgen is poetsdag ik zal hier en daar een monstertje nemen met een plastic buis en even ruiken .
Mocht t tegenvallen word het een erg grote poetsbeurt 😞
Je kunt je bodem het best zoveel mogelijk met rust laten. Je kunt er wel een vinger in steken om te kijken of je bodem niet overdreven warm voelt.
Hoe is je plantgroei verder?
 
Niet aan het handje is gewoon verkleuring/algenfilm van het zand door invloed licht van buiten.
 
Niet aan het handje is gewoon verkleuring/algenfilm van het zand door invloed licht van buiten.

Nouja, topic starter spreekt ook van een afwijkende geur en de bodem is daar zwart. Als het een lokaal plekje is zou je het kunnen afzuigen en opvangen. Als het erg stinkt zou het rot kunnen zijn.
 
Als het rot komen er ook gas bubbels uit de bodem zodra je je vingers erin doet.
 

Terug
Bovenaan