Wat is er nieuw

Wel of geen spul aan je water toevoegen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Ik heb een nieuw aquarium besteld. Bij mijn vorige heb ik in het begin nitrivec en bacterie erin gedaan, maar ik lees net op een Facebook groep dat dat helemaal niet hoeft. Ik heb het leiding water getest en dit komt overeen met wat er in mijn aquarium zit. Moet ik er dan wel van die chemische Rommel in doen?
 
Het mag maar hoeft niet, als je je aquarium indraait met wat versnippert droogvoer erbij dan komen de bacteri�n vanzelf op gang,
naar mijn idee is Nitrivec "baad het niet schaad het niet"
 
Ik zou er bijvoorbeeld ook alleen die bacterie ik doen, als dat ook genoeg is? 🙂 ik wil uiteraard alleen het beste voor mijn aquarium
 
Ik ben het met Ton eens. Het is helemaal ook niet nodig, en als je een klein beetje voer verkruimelt en rond de 4 weken wacht dan komt dat ook in de regel goed.
 
Ik zou het niet doen. Zolang er geen echt goede reden voor is.
 
Ik persoonlijk zou bij het net vullen van de bak wel adviseren om er een waterbereider in te doen, al is het maar een kleine dosering. Bij verversen zou ik het niet doen, tenzij je 80% gaat verversen, maar dan is er iets heel anders aan de hand...
 
Is dit de bacterie of dat spul om chloor enzo uit het water te halen?
 
Dat laatste ja.. nitrivec, aquatan etc..
Maar ja.. zit er chloor in Nederlands kraanwater? Dan zouden al mijn garnalen allang het loodje hebben gelegd.
 
Ofwel geen bacteri�n en 3-4 weken wachten, ofwel bacteri�n en van de eerste dag vis. Hangt af van hoeveel geduld je hebt. 🙂
 
JurgenD zei:
ofwel bacteri�n en van de eerste dag vis.
Maar dan wel langzaam opbouwen en dan uiteindelijk toch pas 4/5 weken later een volledig dierbestand hebben.
Althans, dat neem ik aan?
 
NL leidingwater behoeft geen �waterbereider�.
 
kellemes zei:
JurgenD zei:
ofwel bacteri�n en van de eerste dag vis.
Maar dan wel langzaam opbouwen en dan uiteindelijk toch pas 4/5 weken later een volledig dierbestand hebben.
Althans, dat neem ik aan?

Met een kuur van een week is dat niet nodig. Maar het kan uiteraard altijd wel. 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan