Zover ik in het verleden heb begrepen is osmosewater prima een aantal weken in een vat te bewaren.
Verschil is dat een osmose membraan ook gebruikt kan worden voor bacterieel filteren als ik het goed heb begrepen.Zover ik in het verleden heb begrepen is osmosewater prima een aantal weken in een vat te bewaren.
Of @janjdk, Miss dat @Akwarium of @Vis&versa er ook wat meer van wetenDat zou kunnen Wouter en daar weet ik niets van verder. Van dat soort zaken heeft @biljoenblik denk ik meer verstand.
sterker nog, er zijn rietjes gemaakt met daarin osmose membraam waardoor je in de natuur water kunt drinken.Verschil is dat een osmose membraan ook gebruikt kan worden voor bacterieel filteren als ik het goed heb begrepen.
Om van regenwater drinkwater te maken word namelijk ook membraan filtratie toegepast om bacteriën eruit te filteren
Was dat niet actieve kool?sterker nog, er zijn rietjes gemaakt met daarin osmose membraam waardoor je in de natuur water kunt drinken.
Zover mijn kennis gaat hebben bacteriën geen invloed op het geleidend vermogen, dat word enkel bepaald door de som van de opgeloste mineralenHier staat het osmose water ook wel een in de wacht zolang de geleidbaarheid niet is verhoogt lijkt het me prima (kan ook een dank fout van mij zijn)
staat trouwens wel 24/7 een stroming pompje in
Geen uvc in gebruik hier
Was dat niet actieve kool?
Ken ze alleen onder de naam “life straw”
zou best eens kunnen net zoals bij jouw reikt mijn kennis ook niet ver genoeg Vandaar dit er bijZover mijn kennis gaat hebben bacteriën geen invloed op het geleidend vermogen, dat word enkel bepaald door de som van de opgeloste mineralen
Zover ik kom op Google kunnen wij de bacterie druk niet meten met onze EC/TDS meters.zou best eens kunnen net zoals bij jouw reikt mijn kennis ook niet ver genoeg Vandaar dit er bij
Ik ben geen bioloog of chemicus maar als een osmose membraan atomen/ionen kan tegenhouden, dan lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze ook bacteriën of andere eencelligen kan tegenhouden.
Dat is ook zo, maar @tuinkabouter gebruikt geen osmose maar een ander heel. Ingewikkeld apparaat. Dat apparaat komt wel goed vanwege de chemicaliën die hij er doorheen spoelt maar de opslagtank erna...Ik ben geen bioloog of chemicus maar als een osmose membraan atomen/ionen kan tegenhouden, dan lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze ook bacteriën of andere eencelligen kan tegenhouden.
Ik zou toch denken dat die uit verschillende atomen/ionen zou bestaan.
Maar dat is ook maar eens per 2-3 maanden..Dat is ook zo, maar @tuinkabouter gebruikt geen osmose maar een ander heel. Ingewikkeld apparaat. Dat apparaat komt wel goed vanwege de chemicaliën die hij er doorheen spoelt maar de opslagtank erna...
Dat heb jij goed gelezen in zijn FA@tuinkabouter je hebt dus een kation-anion wisselaar !!!
Jazeker, machtig mooi apparaat@tuinkabouter je hebt dus een kation-anion wisselaar !!!
Had ik dus niet gelezen in zijn FADat heb jij goed gelezen in zijn FA
Heb ik ook al drietal jaar en @Vis&versa heeft dat ookJazeker, machtig mooi apparaat
Terreur?Nog meer mensen die op de terreurlijst staan net als tuinkabouter
Er is niet veel ingewikkeld aan een ionenwisselaar hoor😁Dat is ook zo, maar @tuinkabouter gebruikt geen osmose maar een ander heel. Ingewikkeld apparaat. Dat apparaat komt wel goed vanwege de chemicaliën die hij er doorheen spoelt maar de opslagtank erna...
Daar komt mijn schijterigheid de hoek om kijken.Er is niet veel ingewikkeld aan een ionenwisselaar hoor😁
Maar, volgens mij, is toch 1van de grote voordelen van zo'n ding dat je helemaal geen voorraadvat nodig hebt. Toch geen permanente waar bacteriën de kans krijgen om te broeien.
ik doelde ook niet op het rechtreeks vullen, dat zou ik ook niet aanraden.Daar komt mijn schijterigheid de hoek om kijken.
Ik durf het simpelweg niet aan om direct te verversen met water uit de wisselaar en dan in het aquarium mineralen toe te voegen omdat ik bang ben voor teveel schommelingen.
Buiten dat kan ik vanuit het voorraad vat op zolder met ongeveer 500-1000 L/U het water m’n aquarium in laten stromen waardoor het ruim 2x sneller gaat dan direct vanuit de wisselaar m’n aquarium in.
Het vat vullen gebeurd als ik niet al te veel om handen heb (lees bank hangen of kleine klusjes)
Nee meestal vul ik m’n vat ook “pas” een dag voor de wissel.ik doelde ook niet op het rechtreeks vullen, dat zou ik ook niet aanraden.
Wat ik doe, is een vat vullen, remineraliseren en enkele uren beluchten. Dan gaat het de aquaria in.
Maar ik ga niet m'n vat terug vullen eens het leeg/verminder is, iets wat ik met m'n osmose toestel wel moest doen.
Druk maken doe ik me Sws niet echt.je gezond verstand gebruiken, dat vat af en toe eens schoonmaken en je verder niet al te druk maken is mijn advies.
Dat zou ook nog kunnen idd, vooral voor de CaSO4 zou dit een uitkomst zijnis het nie mogelijk om gewoon een vloei stof te maken van de mineraal oplossing zo als je dat ook al kan kopen? dan hoef je het nie 24 uur op te lossen en kan er ook niks in je vat gaan groeie
weet jij ook hoe je zoon vloei stof maakt dan van je eigen mineralen ?Dat zou ook nog kunnen idd, vooral voor de CaSO4 zou dit een uitkomst zijn
Ja.weet jij ook hoe je zoon vloei stof maakt dan van je eigen mineralen ?
oh bedoel consentraat dat je met een cola fles 1000 liter bijvoorbeeld kan maken das zou ook heel handig zijnJa.
Ik weet wat er in m’n vat moet per waterwissel dus dat kan ik in een cola fles oplossen stukje bij beetje en dat het vat in gieten
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.