Wel of geen visjes bij garnalen


L

lenobel

Guest
Hoi allemaal,

In mijn aqua 40 bak heb ik een groep garnalen zitten die zich hopelijk gaan voortplanten. Is het aan te raden om hier wel of juist geen (nano) visjes bij te doen? Waarom wel/niet?

Zo ja, welke visjes eten hebben geen voorkeur voor kleine garnalen?

Groetjes.
 
Ik zou het niet doen omdat de bak eigenlijk te klein is voor visjes en daarbij is het zo dat alles wat in de bek past ten prooi kan vallen.
 
Ik kan het je ook niet aanraden hoor. :petjeaf:
 
Er kan wel een dwergkreeftje in (cpo bijv.) die lusten ook wel een garnaaltje zou dna geen koppeltje doen want ook die kweken vrij makkelijk
 
Vissen vervuilen veel meer dan garnalen.
Daardoor zullen je waterwaarden te snel slecht worden en zal je teveel moeten verversen. Dat is niet goed voor garnalen.
 
Vissen vervuilen veel meer dan garnalen.
Daardoor zullen je waterwaarden te snel slecht worden en zal je teveel moeten verversen. Dat is niet goed voor garnalen.
Ophoping van voedingsstoffen is veel slechter wat mij betreft. Wekelijks 50% verversen en je voedingsstoffen in orde maken, los van je visbestand zou ik aanraden.

Wel of geen visjes, je kunt een Betta overwegen, maar de meesten lusten graag garnaaltjes. Vraag is dan of je dat erg vindt en of je garnalen meer nageslacht produceren dan de betta lust. Galaxy rasbora's zie je ook nog weleens in kleinere aquaria, al zijn de meningen verdeeld over wat de minimum inhoud is die ze nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan