wel of geen vrouwen?


S

SaschaR

Guest
Ik wil al een hele tijd twee vrouwen bij mijn Betta splendens. Niet per se om te kweken. Ik twijfel alleen vanwege de bak maat. Eerder heb ik het niet gedaan omdat de bak te kaal was. Inmiddels is alles vol gegroeid en kan het misschien wel. Dan uiteraard in overleg met de LFS dat ik de vrouwen terug kan brengen, mocht het toch niet goed gaan. Ik ben benieuwd wat jullie denken.
Het is een juwel rekord 800. Bewoners: 1x Betta splendens man, 13x Rasbora dorsiocellata, 7x Pangio kuhlii, ..x vuurgarnalen. Zo ziet de bak er uit:


164561_0_82_dsc03410.jpg


715654_0_82_dsc03413.jpg


242422_0_82_dsc03415.jpg
 
Ook vrouwen kunnen territoriaal zijn, en ik vind het persoonlijk aan de krappe kant zo......
Zou het niet doen, maar heb geen ervaring met deze mooie visjes.
 
Pangio Kuhlii`s worden gemiddeld 12 cm per visje, en je hebt er nogal wat, dus wel druk in de onderlaag. Ik zou als ik jou was de betta alleen laten, niet zozeer vanwege je aankleding in je bak, die ziet er fantastisch uit, maar meer omdat vrouwen ook graag op de bodem schuilen en in grotjes of tussen plantenstegels enz. En zeker ook vrouwen kunnen teritoriaal zijn en misschien je man aanvallen, al verwacht ik dit nu eerder andersom, omdat de man de hele bak al heeft verkend en dit als zijnde zijn teritorium zal beschouwen!!
Het kan ook goed gaan hoor maar het is nooit een garantie die van te voren al vast staat.
 
Helaas pindakaas. Dan doe ik het niet tot ik een meter aquarium misschien een keer ervoor in de plaats neerzet :)
 

Terug
Bovenaan