Wat is er nieuw

wel of niet doen

• Onderwerp starter Onderwerp starter An Vrolijk
  • Startdatum Startdatum
Niet onbelangrijk, weet niet wat voor een bak je hebt, maar als ie open
is kan je het sowieso al vergeten. Bij mij verschillende keren gebeurd dat
ze ontsnapten uit de rio door een klein gaatje langs de aan/afvoer.

T zijn meesters in ontsnappen en t laatste wat je wil is dat je binnenkomt
en dan bijna op zo'n beestje trapt.

Kan iemand me vertellen hoe ik me afmeld voor mails? ik krijg er wel 15 per uur!!!

MikeLiebers zei:
Kan iemand me vertellen hoe ik me afmeld voor mails? ik krijg er wel 15 per uur!!!

Zie bovenaan dit bericht, onderwerpinstellingen.

verwijder onderwerp van je favo's.

Uiteraard kan ik bronnen geven. Kijk bijvoorbeeld eens op www.gek.nu. Daar wordt her en der aangegeven dat het zou moeten kunnen, onder anderen door SchorpioenW. Dat is iemand met bijzonder veel ervaring met ongewrvelden, dus je zou je vraag daar ook eens neer kunnen leggen In de database zitten ze op 30 liter (http://www.garnalenenkreeftendatabase.n ... llus&id=63), maar dat is allemaal afhankelijk van de scharrelmogelijkheden en verstopplekken die je de dieren biedt.

Alleen en eenzaam is iets voor mensen, ik heb er in mn "3 op n rij" indertijd 2 gehad, en die zaten altijd in t zelfde bakje met zn 2tjes tot er een boel jonkies bij kwamen toen zaten er wel 12 in, pas toen gingen ze naar de andere bakjes totdat ik er een aantal heb weggeven.

Ik had er een stammetje in staan 25cm hoog en cm of 10 rond, das dus ook 35cm2 oppervlakte (dus feitelijk 1x meer dan je nu biedt, daar zat 1 altijd veel in terwijl de ander op de grond zat.
Dan wat blad etc, geen drijfplantjes want t zijn goede uitbrekers of een glasplaat erop !

Hebben ze meer ruimte zullen ze wel meer rondlopen, wat seabait zegt, zeker, maar of dat iets bijdraagt aan hun geluk of die van de toeschouwer ?
En t zijn geen marathon lopers hoor.

Wellicht is een klein en overzichtelijk territorium wel "fijner" ? Knus ? haha wie weet.

Ik weet t niet, maar zou er persoonlijk geen andere visjes of garnalen bij zetten, maar dan liever 2st doen.

Let wel, echt oud worden ze niet, dus dat je zoontje niet over 2 jaar volop in tranen is omdat 1CPO dood is.....en er dus 2CPO moet komen ....dan is kleintjes krijgen weer wel leuk, dat gaat makkelijk met ze.

Ik zit zelf ook nog op het garnalen en kreeften forum en kan meer voorbeelden geven van situaties waarbij het eerder niet goed gaat met meerdere kreeftjes in kleine bakjes dan wel.
Ieder z'n eigen mening maar als je naar de feitelijke eigenschappen kijkt van deze diertjes is de conclusie iig zeker dat de kans heel groot is dat ze elkaar afmaken als ze niet genoeg ruimte hebben.
Een kreeft is een actief diertje ook dus is aan jezelf om de afweging te maken hoe groot/klein je de omgeving wil bieden.

Daarom zou ik zelf in dit geval het dus ook bij 1 cpo houden, omdat je voor 2 erg afhankelijk bent van het karakter van de dieren. Het kan goed gaan, maar als je hele felle hebt kun je ook gedonder krijgen. Bij mij ging er een een Clarkii te lijf (2 keer zijn eigen formaat) en dat ging dus mis...

Met meerdere is het idd afhankelijk van karakter en geslacht en iedere keer afwachten tijdens het vervellen van een exemplaar dat de ander misschien z'n kans afwacht om de op dat moment zeer kwetsbare bakgenoot te grazen te nemen.

En net wat Fabienne in het begin al aangaf,kreeften zijn solitair die normaal alleen tijdens de paartijd heel even samen komen om hun ding te doen.
Komen ze elkaar buiten deze periode tegen is de kans groot dat ze gaan knokken maar meestal kiezen ze eieren voor hun geld en zal de zwakste ver weg vluchten.

ALS ik een cpo'tje haal, wordt het er zowieso maar eentje, ivm met de ruimte, heb geen zin in missende scharen en dat soort toestanden.

het zou dan in dit bakje kunnen, ff voor degene die het bakje niet kennen, het gaat nog helemaal leeg en opnieuw ingericht en ingedraaid worden. en eventueel komt er een gewoon binnenfiltertje in.

548417_0_82_20140116_145800.jpg

lengte is 35cm
diepte 22cm
hoogte 25cm

zonder de plastic randen, want die tellen niet mee

Lijkt inderdaad op de foto wat meer. Dit is het formaat van mijn tijgergarnalenaccubak. Is een beetje een twijfelgevalletje, maar 1 zou ik nog wel aandurven.

ik ga er nog eens goed over denken, en anders eens kijken of ik de kleine man zo gek krijg dat ie ook een leuk garnalensoortje wil,
juist omdat ik er ook over twijfel of het wel of niet zou gaan, in de lfs hier zitten ze ook in zo een bakje maar jah das voor de verkoop tuurlijk, maar als ik ze dan zo bekijk, hebben ze wel ruimte, maar als ze echt scharrelaars zijn.... hmm moeilijk toch wel hoor,

hahaha nouuuu dat denk ik toch niet hoor,
Ik ga gewoon Wes bewerken dat ie mooie garnaaltjes gaat kiezen,

hahahaha neeeeeee geen krabbetjes pleaseeeeeee die vind ik nog enger,

toevallig had ik laatst bij zo een terrariumding staan kijken bij de lfs, en uur daarna zag ik jouw foto's toen zei ik tegen mn man, ooow kijk je kan er krabbetjes in doen, hahahaha maar ben eigenlijk een beetje bang voor alles met schaartjes, dat ze in je vinger gaan hangen enzo..

nee echt John een 60 erbij......Arie wordt dan gek hoor, die wil juist dat er bakken uitgaan eigenlijk, dus dat krijg ik niet voormekaar, en aangezien ik dit kleine bakje dalijk over heb....daar heeft ie niet zo een grote problemen mee,

ik ga gewoon nog nadenken en meer info opzoeken maar als ik het hier zo lees zou het niet echt een probleem moeten zijn om er eentje te hebben in dat bakje met flink wat klim en klauter mogelijkheden

Denk dat dat dan idd echt wel noodzakelijk is,lekker wat takken schuin omhoog zetten wat catappabladeren hier en daar,zo af en toe een minder mooie van je garnalen in het bakje doen om op te kunnen jagen bv.

owjah dat laatste is ook wel een idee, die gaan nu bij de multi's maar die bak wil ik echt kwijt krijg um alleen niet verkocht

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan