Wat is er nieuw

Wel planten, maar nog geen definitieve inrichting, wat is verstandig?

Jacob_

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2020
Leeftijd
41
Vandaag heb ik een leuk aantal planten gekregen, maar eigenlijk ben ik er nog niet aan toe om mijn aquarium in te richten.

Het filter draait al wel, lampen staan ongeveer 6 uur per dag aan.
Het zijn led lampen van aquael, 3x sunny 18 watt/ 1820 lumen/ 6500k en 1x de plant, 18 watt/ 1300 lumen/ 8000k.

Ik kom dan op grofweg 22 lumen per liter uit.
Planten zijn:
- Cryptocorynes
- waterpest
- Echinodorus
- drijfplanten, waar ik de naam niet van weet.

Naar mijn idee planten die onder het kopje makkelijk te plaatsen vallen.
Ik voeg geen co2 toe.

Kan ik ze het beste in de bakjes laten zitten of toch eruit halen en planten, en dan mogelijk later verplaatsen?
Het lijkt mij ook verstandig om ze dan maar voeding te geven🤓 Ik heb een 5 liter jerrycan van all in one plantedbox, doe ik er goed aan om gelijk de door hun geadviseerde hoeveelheid toe te voegen?

in het aquarium plaatsen en starten met plantenvoeding ( halve dosis indien het over kleine plantenmassa gaat )

Gewoon in je bak stoppen met bakjes en al. Als je dat niet weken doet krijgen ze er niets van. (in de winkel staan ze er ook zo bij)

Laatst bewerkt:
Gewoon in je bak stoppen met bakjes en al. Als je dat niet weken doet krijgen ze er niets van. (in de winkel staan ze er weer ook zo bij)
Ik denk/hoop maximaal anderhalve week. Dan laat ik ze gewoon staan. Wel voeding geven neem ik aan.

Voeding kan nooit kwaad

Ik zie al goede tips staan en ik zou zelf het licht op 8 uur brengen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan