Wat is er nieuw

Welk alg is dit?

alg is indd precies aan de kant waar zon invalt, klopt John

Ik zou met een spuitje de alg behandelen elke dag en de bak met een doek afdekken om ze te kijken wat het effect is want ja als het precies is daar waar het zonlicht invalt dan denk ik toch dat dit de oorzaak is en zo hoef je het licht niet te minderen.
 
Zat ik ook aan te denken. alleen dan zie ik een helft aan mijn bak zo een folie aan voorkant.

geel is zon straling lol.

Bekijk bijlage 297835

Als ik het zo zie, zou je met een stuk folie op de zijwand al veel winst kunnen behalen.

Wij hebben hier de folie gebruikt op een aquarium dat met de achterwand tegen een raam stond. Wij kregen door de hoeveelheid invallend daglicht uiteraard groene alg. Met de zonwerende folie was dat voorbij.

Het is statisch, dus als het niet werkt is het er zonder blijvende resten zo weer af. Voor als je het niet kent, het is licht getinte folie, zoiets als mensen vroeger wel eens op de zijruiten van de auto plakten. Je kan er goed doorheen kijken.
 
Als ik het zo zie, zou je met een stuk folie op de zijwand al veel winst kunnen behalen.

Wij hebben hier de folie gebruikt op een aquarium dat met de achterwand tegen een raam stond. Wij kregen door de hoeveelheid invallend daglicht uiteraard groene alg. Met de zonwerende folie was dat voorbij.

Het is statisch, dus als het niet werkt is het er zonder blijvende resten zo weer af. Voor als je het niet kent, het is licht getinte folie, zoiets als mensen vroeger wel eens op de zijruiten van de auto plakten. Je kan er goed doorheen kijken.
Waar kon je die kopen?
kan altijd proberen natuurlijk.
 
Zie dat je nh3/4 meet. Nh3 is nitraat en nh4 ammonia hele verschillende zaken.

Baardalg niet krijgen doe je door juiste co2 en lichtbalans te vinden.
Baardalg verhelpen, carbo met een spuit over de baardalg, niet meer dan dagelijkse hoeveelheid.
 
Zie dat je nh3/4 meet. Nh3 is nitraat en nh4 ammonia hele verschillende zaken.

Baardalg niet krijgen doe je door juiste co2 en lichtbalans te vinden.
Baardalg verhelpen, carbo met een spuit over de baardalg, niet meer dan dagelijkse hoeveelheid.

ehm ik snap je niet? waar zie je dat ik Nh4 meet"?
 
net gemeten: met druppeltest

No2 = 0
No3 = 15
NH3/4 = 0
KH = 7
GH = 9
Po4 = 0.5
PH = 7.5
 
Oke maar dat is dan echt donker zie ik.
Nee, dat valt reuze mee. Ik zal even een foto maken van een bak waar we dit als achtergrond hebben.

15888562064761848162617322141871.jpg

Hier zie je het stukje boven water. Je ziet de wit/transparante slang erachter nog duidelijk.

Ik doe er nog een foto van raamfolie-winkel.nl bij, dat geeft ook een indicatie.

1136722151.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat valt reuze mee. Ik zal even een foto maken van een bak waar we dit als achtergrond hebben.
graag. want zo op de foto van gamma lijkt het echt net te donker.
 
Zat ik ook aan te denken. alleen dan zie ik een helft aan mijn bak zo een folie aan voorkant.

geel is zon straling lol.

Bekijk bijlage 297835

Mijn bak kent dit dus ook, die extra zonlicht inval.... Overigens, ik voeg wel CO2 toe maar heb dan ook nog intensieve verlichting boven mijn aquarium omdat ik lichtvragende planten heb. Alg problemen heb ik gelukkig niet.
IMG_20200507_181815.jpg
 
Bijvoorbeeld, maar je kan natuurlijk ook denken aan Bio CO2.
Je bedoelt dat met bakingsoda etc.?

Mijn tuin ligt op het zuiden dus veel zon via achter
 
Je bedoelt dat met bakingsoda etc.?

Mijn tuin ligt op het zuiden dus veel zon via achter

Inderdaad, dat is Bio CO2. Maar je kan natuurlijk ook eens op marktplaats rondkijken. Regelmatig zie je daar aanbiedingen op CO2 gebied. Sommigen bieden flessen aan, anderen drukmeters, enz. Onze tuin ligt trouwens ook op het zuiden en ik heb dus dezelfde lichtinval als jij.
 
Inderdaad, dat is Bio CO2. Maar je kan natuurlijk ook eens op marktplaats rondkijken. Regelmatig zie je daar aanbiedingen op CO2 gebied. Sommigen bieden flessen aan, anderen drukmeters, enz. Onze tuin ligt trouwens ook op het zuiden en ik heb dus dezelfde lichtinval als jij.

Nee, de co2 gemaakt met baking soda is een DIY co2, maar geen bio-co2. Bio-co2 maak je met water, suiker en gist.
 
Nee, de co2 gemaakt met baking soda is een DIY co2, maar geen bio-co2. Bio-co2 maak je met water, suiker en gist.

't Ja, Baking Soda is ook een biologisch product en als je je Bio- CO2 maakt met water, suiker en gist is dat ook weer DIY CO2... 🙂🙂🙂
 
net gemeten: met druppeltest

No2 = 0
No3 = 15
NH3/4 = 0
KH = 7
GH = 9
Po4 = 0.5
PH = 7.5
NH3/4 ok je hebt gewoon alletwee 0. Nitraat kan wel wat omhoog anders heb je geen balans.
 
Nee, dat valt reuze mee. Ik zal even een foto maken van een bak waar we dit als achtergrond hebben.

Bekijk bijlage 297851

Hier zie je het stukje boven water. Je ziet de wit/transparante slang erachter nog duidelijk.

Ik doe er nog een foto van raamfolie-winkel.nl bij, dat geeft ook een indicatie.

Bekijk bijlage 297856
Thanks ik heb die je stuurde van de Gamma net gekocht. Ik ga denk ik beide kanten doen. dan ziet het er wat mooier uit dan alleen 1 kant.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan