Wat is er nieuw

Welk aquarium voor Betta?

Zou een kortvinnige nemen want die zijn sterker dan de langvinnigen is mijn ervaring.
zeker weten. gaan veel langer mee. alleen wel kijken dat je geen soort neemt die genetisch wat zwakker is. bvb samurai's, koi's of copper's. allemaal een hele grote kans op vergroeide schubben en diamond eye. ik zou zelf hellboys of aliens aanraden.

zeker weten. gaan veel langer mee. alleen wel kijken dat je geen soort neemt die genetisch wat zwakker is. bvb samurai's, koi's of copper's. allemaal een hele grote kans op vergroeide schubben en diamond eye. ik zou zelf hellboys of aliens aanraden.
Ik had juist over de aliens gelezen dat ze vaak snel ziek worden en fragiel zijn. Dat is dus niet zo?

Ik had juist over de aliens gelezen dat ze vaak snel ziek worden en fragiel zijn. Dat is dus niet zo?
dat geld volgens mij sowieso voor na kweek betta Sp. wildvang betta's zijn (bijna) altijd sterker

Ik had daar nog nooit van gehoord hellboy en alien. Mooie soorten hoor.
Heb alleen langgesluierd en halfmoon gehad in 80/90 liter gezelschapsbakken.
Dit moet echt een aanrechtbakje worden.
Ben heel benieuwd.

Kijk eens naar Betta smaragdina.

Kijk eens naar Betta smaragdina.
Zijn ook prachtig. En dat je ze als trio kunt houden trekt me erg aan. Maar 60cm op mijn aanrecht wordt wel heel veel.

Nou, waar kom ik mee uit de strijd? Ja hoor een 60 liter.🤣

Er komt ineens een zwarte Home 65 op mijn pad, die toch wel mooi bij mijn zwarte graniet past.
Meteen op weg naar Hornbach om zand te halen en kijken voor een stukje hout.

Bijlagen

• IMG_2502.jpeg
    IMG_2502.jpeg
    216.6 KB · Weergaven: 20
Er komt ineens een zwarte Home 65 op mijn pad, die toch wel mooi bij mijn zwarte graniet past.
Meteen op weg naar Hornbach om zand te halen en kijken voor een stukje hout.
Ik zou je wel aanraden dat filterhuis eruit te slopen. Je krijgt hiermee de circulatie niet goed. Ik had aanvankelijk honinggourami's in dit bakje maar een sprong steeds *in* het filterhuis omdat dit niet afgedekt is aan de bovenkant. Een Betta gaat dat zeker weten ook doen.
Derde reden... het oog wil ook wat.

Verder echt een leuk bakje waar je veel plezier van gaan beleven. Verlichting is het zwakke punt maar voor een Betta hartstikke goed. Zwak... en ik had zelfs nog LEDs afgeschermd om het bakje nog donkerder te maken.

Veel plezier met dit bakje! Dat gaat aan paradijsje worden voor een Betta.

Oké, ik hoor van anderen dat de stroming perfect is voor een Betta. Die hebben inderdaad een stuk grof schuim bovenin gestopt.
Ik ga zo thuis eens van dichtbij kijken,😊

Oké, ik hoor van anderen dat de stroming perfect is voor een Betta. Die hebben inderdaad een stuk grof schuim bovenin gestopt.
Ik ga zo thuis eens van dichtbij kijken,😊
Stroming en circulatie zijn 2 verschillende dingen. Je krijgt 'dead spots' met deze setup, durf ik bijna te stellen. Dat was in elk geval in mijn bakje zo. Schuim om het filter af te sluiten aan de bovenkant is een goed idee!

Er zit dacht ik een Aquaflow 100 in. Tenminste bij de 40 wel die ik heb gehad en het enige nadeel vond ik dat garnalen erin konden komen en die krijg je dan niet of amper uit dat huis.

Er zit dacht ik een Aquaflow 100 in. Tenminste bij de 40 wel die ik heb gehad en het enige nadeel vond ik dat garnalen erin konden komen en die krijg je dan niet of amper uit dat huis.
Ik meen de 300 in deze maar ik kan me vergissen.

Ja ok ik had de Home 40 dus met een maat groter gebruiken ze de 200.

Ik heb net even gekeken maar hoe moet je ins hemelsnaam dat filterhuis schoonmaken? Er zitten allemaal dode puntslakjes in en viezigheid.

Niet te vinden, dus dat kan blijkbaar niet? Dan is het snel klaar. Eruit met dat vieze ding!!🤣

Niet te vinden, dus dat kan blijkbaar niet? Dan is het snel klaar. Eruit met dat vieze ding!!🤣
In een topic van mij moeten foto’s staan van toen ik hem eruit sloopte. Zal eens kijken of ik die weer kan vinden.

Ik heb net even gekeken maar hoe moet je ins hemelsnaam dat filterhuis schoonmaken? Er zitten allemaal dode puntslakjes in en viezigheid.
Aquarium omdraaien en 10 sec goed schudden :juggle: :juggle:

In een topic van mij moeten foto’s staan van toen ik hem eruit sloopte. Zal eens kijken of ik die weer kan vinden.
Ik heb inderdaad een post gezien waar in stond dat het maar 2 korte kitreepjes zijn.
Weet even niet of de post van jou was.
Hij is er in elk geval uit en met natuurazijn alles goed schoongemaakt. Alle kalkrandjes weg en toen goed gespoeld met schoon water.Nu even pauze.😊

Begin gemaakt, maar heb geen kleinere stenen. Eerst even naar zoeken.

Bijlagen

• IMG_2505.jpeg
    IMG_2505.jpeg
    4.8 MB · Weergaven: 29
Komt nog een mosbedje bovenop, maar heb geen puf meer.
Morgen stekjes van planten knippen.

Begin gemaakt, maar heb geen kleinere stenen. Eerst even naar zoeken.
Mooie scape! Ik zou misschien de twee linkse stenen een beetje anders oriënteren zodat ze niet zo recht staan. Het gaat iets natuurlijker ogen dan. Supermooi hout!

Mooie scape! Ik zou misschien de twee linkse stenen een beetje anders oriënteren zodat ze niet zo recht staan. Het gaat iets natuurlijker ogen dan. Supermooi hout!
Die stenen zijn ook nog niet naar mijn zin, zijn teveel van dezelfde maat. Moet op pad voor stenen. Komt goed. Hout ben ik blij mee inderdaad. Weet nog niet of hij zo of op zijn kop gaat, dus met de poten naar beneden. Maar dat ga ik morgen bekijken.😊

Bakkie is toch te groot voor op mijn aanrecht,(vindt Bas), dus hij komt op een eiken kastje dat ik nog heb staan. Dan komt hij in de woonkamer. Eerst kastje uit de schuur opdiepen. Tenminste, dat doet Bas want ik mag niet tillen. Dat stond daar te wachten totdat ik het ging opknappen. Nu dus.😊

In de woonkamer is ook gezelliger voor de Betta.
Dat dan weer wel. Maar dan ben ik weer alleen met koken……… heb in diezelfde schuur nog een 20 liter bakje staan…………🤣
Twee Betta’s is ook leuk!

De Home 80 is ook best kolossaal ondanks het relatief kleine oppervlak. Hoeveel bakken heb je dadelijk staan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan