welk aquarium voor crystal reds?


C

cherelles

Guest
Hoi allemaal

Ik wil weer beginnen met het houden van crystal red garnalen. Nu dacht ik aan de superfish home 40 of 60, ik vind deze bakken heel erg mooi maar ik vind het jammer dat het zicht van de zijkanten weg is.. weten jullie nog een soortgelijke bak?
 
in welke zin bedoel je een soort gelijke bak? bedoel je open met een lichtunit erboven? bedoel je de grootte?
 
Ja inderdaad. Design is heel mooi, liefst wel een open bak. Ohja en led verlichting vind ik heel mooi. Ik denk dat 60 l nog net niet te groot is voor alleen garnaaltjes.
 
Ik heb de Expert 30 hier met garnalen en die bevalt erg goed.
 
Dat is ook een mooie bak!

ooh er is zoveel keus.. hiervoor had ik een aquacube 40 waarvan ik het gebogen glas juist heel mooi vond. Het liefst heb ik een open bak met panoramaview en led verlichting :p
 
Je teveel bijna he. Die 30 kun je ook als je dat wil in de 70 uitvoering krijgen maar zelf vindt ik 30 of 40 liter voor garnalen voldoende. Daar kunnen met gemak rond de 200 in.
Voordeel van een iets kleinere is dat je dan een tweede bak erbij kan nemen met nog een leuk soortje ;).
 
Jaaa ik zat inderdaad ook te denken aan 2 vierkante bakjes haha maar ik denk niet dat mijn vriend dat zo leuk vind en ik heb ook nog een zoontje van 7 maanden dus dat wordt dan denk ik weer net iets teveel helaas.
ik ga er maar even over nadenken hoor. Vanmiddag even kijken of de kast waar ik hem op wil hebben uberhaupt boven de eettafel uit komt haha, ik ben bang van niet namelijk en dan komt hij toch maar op zijn oude plekje te staan denk ik
 
Wij hebben kids van 7 en 8 en daarbij 15 bakken hoor ;). Het garnalenvirus hou je in de regel niet tegen :deal:.
Maat er zijn voldoende leuke cubes te krijgen van 20-30 liter en daarmee beginnen lijkt me niet verkeerd. Vraag wel als je de cr koopt op welke waarden deze zijn gekweekt en of dat enigszins overeenkomt met jullie water.
 
Fluval Chi.. Vooral voor kinderen is dat zo'n leuke mooie bak. Het is misschien niet soortgelijk, maar hou m in je achterhoofd. Veel ook op marktplaats te vinden
 
De dennerlee cubes hebben ook ronde hoeken aan het glas en daar kun je een ledlamp op zetten. Zijn wel een beetje duur alleen.

Zelf heb ik de Home 60 en de Expert 30.

Je hebt ook nog de Wave, misschien is dat iets?
 
zat zelf meteen aan dennerle nano cubes te denken, de losse bakken zijn niet zo duur maar de complete sets worden tamelijk aan de prijs (verlichting,filter dat soort).

je kan ook een losse cube nemen en dan ergens anders een lamp vandaan toveren. weet niet waar de bak komt te staan? maar je kan hem heel goedkoop filteren met een sponsfilter (dit maakt voor een slaapkamer alleen teveel herrie)
 
Ik houdt zelf wat crystal reds in een Superfisch qube 25. Heeft ook ronde hoeken en ben er erg over te spreken :). De dennerle cubes zijn ook zeker mooi!


Mvg
Rennie
 
Ik kan bij iemand in de buurt garnalen halen en die kweekt ze op hetzelfde westlandse kraanwater :)

de bakken zijn allemaal erg mooi die jullie opnoemen! haha

De wave vind ik inderdaad ook leuk!
Vanmiddag maar even touren langs de winkels haha
 
Dan zal dat qua water wel goedkomen. Ja de keuze zal niet makkelijk zijn. Zelf zou ik niet een bak nemen met een ingebouwd filterhuis zoals de Home dat heeft want daar gaan al snel garnalen inzitten.
Ik vond dat zelf minder prettig.
 
klopt! als ik de home zou nemen dan zou ik ook het filterhuis eruit halen en er een sponsfilter in plaatsen.
Maar ik heb de home 40 net in het echt gezien en ik vind het toch heel erg jammer van die rand die over de zijkant loopt :(

De fluval edge had ik gisteren gezien en die vonden we ook heel erg mooi! Ik twijfelde bij die alleen over het gebruik ervan bijv. met inrichten en water verversen want je hebt maar een heel kleine opening.. ik heb niet echt op de pomp gelet maar volgens mij is het een soort externe pomp?
 
jessicapilon zei:
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/aquael-pat-mini.html

Deze gebruiken wij sinds kort en hij bevalt prima moet ik zeggen.

heb je dan de out of de box versie? of gebruik je hem in combinatie met sponsfilter?
 
Zoals hij op de doos staat gebruik ik hem. Het is een sponsfilter zonder een apart zuurstofpompje zeg maar. Je hangt hem in de bak en de stekker erin en klaar is kees.
 
jessicapilon zei:
Zoals hij op de doos staat gebruik ik hem. Het is een sponsfilter zonder een apart zuurstofpompje zeg maar. Je hangt hem in de bak en de stekker erin en klaar is kees.

beetje stil ook of?
 
Ik heb de aquael turbo 500 (in 70 liter aquarium) en die hoor je niet.
 
Ik heb gisteren even met mijn partner overlegd en hij kwam op een gegeven moment zelf met een foto van 3 bakken naast elkaar XD toen heb ik meteen gezegd: Ja dat wil ik het liefst! 2 vierkante bakken tegen de muur, dan kan ik red en black apart houden (of iets anders dan black)!
Dus uiteindelijk denk ik dat ik voor 2x de wave 30 ga. Wat me wel opvalt bij de wave is dat de 15 vaker voorkomt, weten jullie of hier een bepaalde reden voor is?
qua prijs schelen ze ook maar 5 euro ofzo terwijl de inhoud wel 2x zoveel is..
Ook hier gaat de behuizing van het filter eruit en waarschijnlijk komt de aquael turbo erin
 
Ik zou dan ook voor de 30 gaan want een 15 is snel te bevolkt denk ik. Ik heb hier voor uitselecteren een qube van 10 liter maar het is niks qua inhoudt.
Leuk dat het er 2 gaan worden zeg.
 
JA dat dacht ik ook, en om te scapen is 30 ook wel leuker denk ik omdat je er wat meer in kwijt kan. Ik heb gisteren een bak gezien met 40% omdat de adapter van het licht er niet bij zat en de pomp afwezig was. Die pomp zou ik toch weg doen en volgens mij heb ik nog wel een 12 volt adapter liggen ergens dus dat zou heel mooi zijn! Ik ga hem vanmiddag ophalen :D de 2e bak ga ik denk ik op het vivarium halen als ze hem hebben.
Als de bak staat dan plaats ik natuurlijk even een foto :)

Is er nog iets waar ik op moet letten? tips zijn altijd welkom :)
 
Bij de garnalen heb ik juist weinig planten en alleen wat mosjes. Zo zie je de bewoners beter namelijk. Maar smaken verschillen ;)
 
Nee ik wil wel mn garnaaltjes zien inderdaad :p
Hieronder twee foto's van mijn aqua 40 destijds

[link]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/196053_380025348725197_1341438898_n.jpg?oh=59e044691e79aa843fa29038c58f00e0&oe=5829FF4D[/link]

[link]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/303977_222021597858907_1569125238_n.jpg?oh=bafff622e7e812399625de380d546051&oe=58270066[/link]


Ohja, er kan wel 1 appelslak in toch? of vervuild die ook zo erg
 
of beter.. een tylo slak!
 
Ik heb in een Aqua40 14 Tylos zitten en dat al enkele jaren. Je bakje was destijds niet zo heel erg beplant. Wel zag ik 2 plantjes die niet in een aquarium horen ;).
 
Wat leuk dat je vriend nu ook enthousiast is geworden!
Ik zou ook altijd voor de Wave 30 gaan.
 
Net mn aquarium cadeau gehad van mn vriend cause it's my birthday! Whoop whoop! Nu grind en pomp halen en t pomphuis eruit slopen.
Het is toch een wave 30 geworden.

Die plantjes waren ook zo dood inderdaad haha
 
Van harte Proficiat Cherelles!

Wat een leuk kado heb je gekregen! ;)
 
Ja ik ben er super blij mee! Pomphuis is eruit en de aquael 500 is besteld :)
Nu de plantjes nog!
 
Heb je de Aquael 500 besteld?

Die is toch wel een beetje groot voor een 30 liter bakje.
Je hebt echt genoeg aan de Aquael Pat MINI.

Waar heb je hem besteld? Misschien dat je hem dan nog kunt omruilen.
Maar misschien heb je dat bewust gedaan en dan heb ik niks gezegd ;)


De Turbo 500 heb ik in mijn 70 liter aquarium en zelfs daar worden de garnaaltjes weggeblazen als ik hem niet wat zachter zet ;)
 
Ik zou ook zeker de Mini pat kopen voor zo n klein bakje.
 
Oh haha ja ik krijg m toevallig morhen binnen XD ik was iets te enthousiast denk ik! Ik ga morgen bellen of ik hem kan ruilen voor 2 pat mini's want k heb mn 2e bak net ook besteld
 
Haha, kan gebeuren en normaliter kun je een artikel ruilen dus dat komt vast wel goed.
 

Terug
Bovenaan