Wat is er nieuw

Welk aquarium voor garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sheila1808
  • Startdatum Startdatum
S

Sheila1808

Guest
Mijn zoon wil graag een aquarium met vuurgarnalen... We hebben al aardig wat gelezen maar wat is een goed aquarium om te beginnen. Welk merk adviseren jullie of maakt dat niet zoveel uit? Weet dat hoe groter hoe beter maar er zit zoveel prijsverschil in dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Maakt inderdaad niet veel verschil; en het klopt dat groter 'beter' is in die zin dat je de bak makkelijker stabiel of algvrij houdt. Tweedehandsje van marktplaats voldoet prima hoor; zolang ie maar waterdicht is (bij verkoop ff vragen of ie 'm wil afvullen). Garnalen kun je prima in een 30 liter bakje houden; is ook leuk voor het oog.
Simpel lampje erboven, meeste soorten kunnen gewoon op kamertemperatuur dus verwarming is dan niet noodzakelijk. Lees je wel goed in qua plantjes; de meeste mos soorten en bijvoorbeeld java varen zijn niet veeleisend qua voeding/co2 en prima voor garnalen. Sommige plantsoorten zijn veeleisender en zonde van het geld als ze wegkwijnen.

Zelf heb ik alleen mosjes in de garnalenbakjes zodat plantenvoeding ook niet nodig is en met een 30 liter nano kun je prima uit de voeten. Ik heb hiervoor de nano s van Aquatic Nature want die zijn niet erg duur en mooi afgewerkt. Kijk eens bij onlineaquariumspullen.nl

Een Aquaell mini pat zou ook kunnen of zoals ik gebruik gewoon een SF Aquaflow 100.

Heb jij toevallig ook iets van een bescherming om je filter voor eventuele garnalen/babygarnalen die erin willen zwemmen? Ik wil namelijk ook garnalen houden en heb hetzelfde filter :petjeaf:

ik zou om de filter je niet druk maken, als je maar genoeg beplanting hebt, ik heb 3 bakken garnalen en javamos werkt perfect
ik heb een juwel 60 met een redelijke sterke interne pomp en daar heb ik de meeste baby garnalen terwijl ik van te voren bang was dat het een schredder voor de garmalen was
ik ben zelf begonnen met een 30 liter bak die ik nog steeds heb

ik heb een juwel 60 met een redelijke sterke interne pomp en daar heb ik de meeste baby garnalen terwijl ik van te voren bang was dat het een schredder voor de garmalen was
Misschien dat je garnalen het daarom wel zo goed doen...... gemalen garnalen is super voedsel voor de jonge garnalen 😅

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan