Welk aquarium?


Op dit moment ben ik nog steeds druk bezig met oriënteren.
Heb de verschillende aquaria gezien en ben tot de conclusie gekomen dat de aquatlantis en de akvastabil afvallen.
De keuze wordt nu een Rio 180, Eheim Proxima of de Lido 200.
De Eheim is een showroom model en wat duurder dan de Juwels, maar ziet er zo strak uit.
De Rio is gewoon netjes en het meest voordelig.
De Lido heeft gewoon wat extra's door zijn vorm.
Ook ben ik er nog niet uit welke vissen ik wil houden.
In de Rio of de Eheim zit ik te twijfelen tussen apistogramma's met bijvissen, of wat slakkenhuis cichliden met een rotsbewoner uit het tangayikameer
Mocht ik voor de Lido gaan worden het slakkenhuis cichliden met lacustricola pumilus (mits verkrijgbaar)
 
Hier ervaring met juwel rio 180, lido120 en eheim proxima 325, maar de laatste vind ik veel prettiger dan de eerste 2. Het licht van de eheim (nog t5) bevalt ons erg goed, de standaard t5 van juwel vonden we wat zwak, de led wat te fel voor een makkelijk aquarium.
Verder betaal je bij eheim niet voor een intern filter dat de meeste mensen er toch gelijk uitslopen, ook wij.

Succes met je keuze. We hebben van alle 3 plezier gehad.
 
Op dit moment ben ik nog steeds druk bezig met oriënteren.
Heb de verschillende aquaria gezien en ben tot de conclusie gekomen dat de aquatlantis en de akvastabil afvallen.
De keuze wordt nu een Rio 180, Eheim Proxima of de Lido 200.
De Eheim is een showroom model en wat duurder dan de Juwels, maar ziet er zo strak uit.
De Rio is gewoon netjes en het meest voordelig.
De Lido heeft gewoon wat extra's door zijn vorm.
Ook ben ik er nog niet uit welke vissen ik wil houden.
In de Rio of de Eheim zit ik te twijfelen tussen apistogramma's met bijvissen, of wat slakkenhuis cichliden met een rotsbewoner uit het tangayikameer
Mocht ik voor de Lido gaan worden het slakkenhuis cichliden met lacustricola pumilus (mits verkrijgbaar)

Eigenlijk zit ik met precies het zelfde probleem
Nu al gezien en besloten dat de Lido 200 toch echt te klein is voor wat ik erin heb en wil
Qua maten zou ik wel de hoogte en diepte willen als de Lido maar dan wel als 110 ~ 120 breed (nog breder is helaas geen optie)
Dan kom je uit op bv. Rio 350, mahjah internflutfilter hoef ik niet en die lampen zijn al helemaal niks en de helialux is rete duur, de lichtkap ombouwen voor Dennerle buizen kost ook nogal wat, dus op de set van zo'n 575 euro komt er zo makkelijk 600 euro bij aan filter, achtwerwand en verlichting dus zit je met elkaar nog aan een dure bak van boven dik duizend euro

2de hands durf ik (ook lichamelijk) niet echt aan

Damn al die keuzes ook
 
Eigenlijk zit ik met precies het zelfde probleem
Nu al gezien en besloten dat de Lido 200 toch echt te klein is voor wat ik erin heb en wil
Qua maten zou ik wel de hoogte en diepte willen als de Lido maar dan wel als 110 ~ 120 breed (nog breder is helaas geen optie)
Dan kom je uit op bv. Rio 350, mahjah internflutfilter hoef ik niet en die lampen zijn al helemaal niks en de helialux is rete duur, de lichtkap ombouwen voor Dennerle buizen kost ook nogal wat, dus op de set van zo'n 575 euro komt er zo makkelijk 600 euro bij aan filter, achtwerwand en verlichting dus zit je met elkaar nog aan een dure bak van boven dik duizend euro

2de hands durf ik (ook lichamelijk) niet echt aan

Damn al die keuzes ook

Je kunt natuurlijk ook een bak op maat laten maken en dan zelf je techniek uitzoeken. Overigens zijn de interne filters van Juwel prima dingen en ook de verlichting van Juwel is niet echt veel mis mee, naar mijn mening. Juwel blijft, in zijn algemeenheid, een meer budgetmerk qua afwerking, maar wat ze verkopen werkt wel prima.

@Mastiff Als je uit deze drie wilt kiezen, dan zou ik altijd voor de Eheim gaan. Kwalitatief gewoon een topmerk.
 
Daar ik liever de Eheim zou willen is mij keuze toch gevallen op de Lido 200. Dit met de eenvoudige reden dat deze wat smaller is en het hier in huis toch al zo vol staat.
Dan over een jaar of 3 als het meeste peuter speelgoed weg is maar weer een grotere bak ( of weer een hondenmand).
Nu ik weet welk aquarium ik wil, heb ik ook het filter al uitgekozen, de oase biomaster thermo.
Volgende stap is de achterwand, ik wil graag een wand uit 1 stuk als dit mogelijk is met installeren, maar omdat deze bak kan en wat abnormale maat heeft ben ik deze nog niet tegengekomen.
Heeft iemand advies hierin?
Zelf maken doe ik niet, heb ik eenmaal gedaan en was zeer geslaagd, maar heeft ook vele uren gekost en dit heb ik er nu niet meer voor over.
 
Wat vind je van een folie op de achterwand?
Misschien is het wel iets als ik gewoon zwarte folie gebruik, geeft natuurlijk wel extra diepte en ik kan mijn inrichting veranderen zonder de achterwand te hoeven veranderen
 

Terug
Bovenaan