Welk diepvriesvoer?


Barbarossa

Active member
Lid geworden
6 mei 2013
Berichten
38
Leeftijd
39
Locatie
Nijmegen
Inmiddels ben ik een redelijk ervaren aquariaan (maar ik hou het simpel, ook vanwege beschikbare tijd) maar het onderdeel 'voeding' is een beetje achtergebleven. Tot nu toe geef ik mijn vissen en garnalen alleen droogvoer. Vlokken, pellets, et cetera. Ze doen het er op zich prima mee (ik heb dan ook alleen 'makkelijke' vissen), maar wil ze wel eens wat meer geven. Dus dacht ik: diepvriesvoer proberen!
Nu is mijn vraag: waar te beginnen? Artemia? Cyclops? Daphnia? Iets anders? Een mengseltje? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het is voor (in 2 aquaria):
1)
- Kardinaaltetra
- Honing Gourami
- Coridoras Paleatus
- Neocaridina garnalen

2)
- Boraras Brigittae
- Betta Splendens vrouw
- Otocinclus Vittatus
- Neocaridina garnalen

Hebben jullie advies?
 
Ik zou zeggen kijk wat ze lekker vinden en varieer er wat mee. Zelf geef ik witte en rode mug, artemia en Mysis. De laatste is nogal grof en minder geschikt voor kleine visjes.
 
Hier zit zowat alles in (rode/witte/zwarte mug,mysis,kogelvlo,watervlooi, cyclops, spinazie, spirulina)

1636905555120.png


Of als je het per soort wil proberen (6x rode mug,6x witte mug, 6x mysis, 6x artemia, 6x watervlooi):
1636905800174.png


Blisters zijn trouwens onder verschillende 'merk'-namen te koop.
 
Koop een paar blisters, en probeer het uit!
Artemia is zeer goed diepvriesvoer, maar wellicht al te groot voor enkele van je vissen.
Daphnia is lekker klein, maar heeft t.o.v. artemia minder voedingswaarde.

Krill/Mysis is sowieso te groot voor je vissen :))
 
Thanks! Over 'te groot'.. Scheuren ze het dan niet aan stukken?
Die voedingswaarde is wel héél verschillend he, tenminste als ik dit mag geloven...
 
Thanks! Over 'te groot'.. Scheuren ze het dan niet aan stukken?
Die voedingswaarde is wel héél verschillend he, tenminste als ik dit mag geloven...

Echte carnivoren wellicht, maar bij de meeste vissen is het proberen op te eten: lukt dat niet dan spuwen ze het weer uit.
Die voedingswaarde: ik weet wel dat er verschil in zit, durf niet te zeggen of de data daar exact klopt.
 

Terug
Bovenaan