Wat is er nieuw

Welk drijfplant overleeft condens...

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarkJ
  • Startdatum Startdatum
M

MarkJ

Guest
Wil graag drijfplanten in de bak, nu is het probleem dat deze aquariums altijd ontzettend veel condens onder de kap hebben (aquatlantis fusion)
Nu heb ik kikkerbeet al geprobeert maar door de condens van de kap worden de bladeren lelijk en rotten weg
Welke drijfplant kan wel tegen nattigheid van bovenaf?

Ik heb in de Fusion de Kikkerbeet maar heb er geen problemen mee moet ik zeggen. Ik heb de Fusion 120.

Ik nu ook de 120, maar toen het niet lukte met de kikkerbeet was in een kleinere maat fusion
Maar de maat zal niet uitmaken beide hebben veel condens onder de kap door gebrek aan ventilatie, volgens mij heb je bij een dubbele ledbalk weer wel ventilatie roosters in de kap

Ik nu ook de 120, maar toen het niet lukte met de kikkerbeet was in een kleinere maat fusion
Maar de maat zal niet uitmaken beide hebben veel condens onder de kap door gebrek aan ventilatie, volgens mij heb je bij een dubbele ledbalk weer wel ventilatie roosters in de kap

Klopt en ik heb het voerklepje open maar ja condens hou je altijd wel denk ik.

Ik heb Salvinia natans. De haartjes aan de bovenkant van deze plant creëren een soort van waterdichte laag.

Volgens mij verbranden de bladeren eerder als er vocht op ligt en je felle verlichting hebt.

Ik heb bamboe en ook veel condens, maar de plantjes doen het prima!

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb zo'n beetje alle drijfplantjes geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat. Nu heb ik een lotus die ik gewoon naar het oppervlak laat groeien, dit gaat prima!

Ik zie ook af en toe een rottend blaadje aan mijn mosselplantjes, maar wat ook goed werkt is Hydrocleys. Die bladeren dekken ook de oppervlakte, dempen het licht, en kunnen blijkbaar wel tegen wat condens.

Wat is dat dan?

Ceratopteris thalictroides, kan in de bodem maar ook drijvend.

Water_Sprite.34290254_std.jpg

Volgens mij verbranden de bladeren eerder als er vocht op ligt en je felle verlichting hebt.
Ja dat zou het geweest kunnen zijn, ben toen weer begonnen met de eerste fusion maar zonder dimmer
Aangezien het licht heel fel is zou het best verbranding geweest kunnen zijn

Voorlopig even marktplaats in de gaten houden of er wat in de buurt beschikbaar komt, en dan probeer ik het gewoon.. HN is ook een goede optie

Ik wil Limnobium zeggen, maar als dat niks werd zal je moeten gaan voor drijvende planten met submerse bladeren gaan. Denk aan Ceratopteris, Hydrocotyle, Hemianthus, Lotus of Nymphoides, of planten die een dakje vormen.

Heb afgelopen week Limnobium gevonden dus ga het gewoon weer proberen, op het eerste gezicht groeit het al erg snel in de afgelopen dagen dus er is goede hoop
Op hoeveel % heb jij de verlichting van de aquatlantis staan John?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan