Welk filter voor 100L aquarium met corydoras?


manon0813

Member
Lid geworden
29 september 2022
Berichten
12
Leeftijd
17
Hallo allemaal!
Ik heb al een paar jaar een 100L aquarium en heb daar altijd een superfish filter ingehad die het prima deed. Nu heb ik laatst een groepje van 10 corydoras van iemand overgenomen en sindsdien zie ik altijd viezigheid in het water ronddwarrelen. Dit is natuurlijk omdat die corydoras de bodem omwoelen. Ik stofzuig de bodem wel elke week, maar dan krijg ik nooit alles weg. Nu was ik even wat verder onderzoek gaan doen naar een andere pomp, en ben ik er achter gekomen dat het filter die ik heb eigenlijk te klein is.
Nu is mijn vraag wat het beste interne filter is voor een 100L met corydoras?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Groet, Manon
 
Je zou kunnen gaan voor een Eheim classic 250plus Of een Jbl e902. Zijn beide prima filters.
 
Nog een superfish erbij ik gebruik de 200 in me bakken, ook meerdere in de grotere omdat ik ze makkelijk vind.
Wel corydoras woelen de bodem om dat geeft wat spul in het water dat is niet erg hooršŸ˜€
 
Hoi Manon., moet het perse een binnenfilter zijn? Je hebt met een buitenfilter meer opties, meer filtervolume.
En vooral meer mogelijkheden met inhoud, watten etc. Onderhoud is ook simpeler zonder elke keer troep in je bak als je dat pompje dr uit haalt.

Je merkt het. IK ben absoluut geen fan van binnenfilters.
 
En vooral meer mogelijkheden met inhoud, watten etc. Onderhoud is ook simpeler zonder elke keer troep in je bak als je dat pompje dr uit haalt.

Je merkt het. IK ben absoluut geen fan van binnenfilters.
Dat zeg ik: meer opties.
@manon0813 -Manon, fijne filterwatten halen de fijne vuildeeltjes uit het water. Persoonlijk ben ik nogal voor de JBL Cristalprofi e902. Meer filtervolume dus ook meer ruimte voor de bacteriƫn. Siporax is dan extra gunstig.
 
Ik heb zowel Eheim als JBL buitenfilters, gecombineerd met binnenfilters. Beide buitenfilters hebben hun voor- en nadelen. Als je interesse hebt, zet ik ze op een rijtje voor je.
 
Hoi Manon., moet het perse een binnenfilter zijn? Je hebt met een buitenfilter meer opties, meer filtervolume.
Hallo, ik heb helaas geen plek voor een buitenfilter, dus dat wordt hem niet helaasšŸ˜Š
 
Hallo, ik heb helaas geen plek voor een buitenfilter, dus dat wordt hem niet helaasšŸ˜Š
Dan is het m.i. heel eenvoudig. Dan zou ik eens kijken naar een Superfish aquaflow 300. De buisjes vervang je door filterwatten. Dan krijg je het water zuiver in no-time.


Of bijvoorbeeld een hangon filter.
Voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen gaan voor een Eheim classic 250plus Of een Jbl e902. Zijn beide prima filters.
Ben het hier mee eens en heb zelf altijd op 125 liter een 2213 gebruikt.
 
Na dit

Hey ik heb de flow300 maar die presteerd heel anders,
1688140480262273007976.jpg
ik vind de 200 het meest efficient na gebruik, genoeg spons/ruimte tot het geleverd vermogen.
Verder dan maaršŸ˜€
 

Bijlagen

  • 1688140807532928365046.jpg
    1688140807532928365046.jpg
    117 KB · Weergaven: 30
  • 20230630_180505.mp4
    39.5 MB

Je hebt veel meer spons, filtervolume met de aquaflow 300. Meer filtercapaciteit, meer ruimte voor bacteriƫn.
 
Ben het hier mee eens en heb zelf altijd op 125 liter een 2213 gebruikt.
Om een beeld te geven @manon0813 ik 'heb een buitenfilter met daarin sponzen, siporax en filterwatten /filter fleece. Een 180 liter met ook corydoras.


En we gaan verder. :D
 

Terug
Bovenaan