Welk filter voor garnalen

  • Onderwerp starter marjodeparjo
  • Startdatum

Het wordt sowieso geen buitenfilter heb ik besloten. Praktisch gezien heb ik er geen plek voor op het kastje en op de grond (als dat mogelijk is) vind ik geen gezicht.
Dan is die aquael turbo 500 in combinatie met siporax een prima filter :)
 
Daar ging het betr bij, hoor.
Geen geklungel...
Hoewel. moest een bouwlier laten zakken, en om kiepen
Ging bij de buurmannnnn dor de ramen. hhahah.


Had wel grote dakkapel er op gezet.
En heel het huis gerenoveerd.

Siporax Kan je ook door elkaar doen.

Heb ik ook gedaan , glad en grof.
 
Als ik op je link klik, zie ik het filter voor 27,95. Daar zit een goed filtermedium in, wat je zo kan gebruiken (na uitspoelen). Daar komt nog 4,95 aan verzendkosten bij, waarmee je op 33 euro komt.

Ik heb het besteld via amazon.de. Daar was het dacht ik 21,50 euro. Daar komt dan rond de 3 euro verzendkosten bij omdat het onder de 28 euro is. Dan zit je op rond de 25 euro.

Siporax is bijna hetzelfde, het is alleen poreuzer waardoor het meer bacteriën kan huisvesten voor biologische filtering. Als je daar een liter van meebesteld (veel te veel maar kan in de toekomst nog eens van pas komen :)), dan kost dat 9 euro extra. Daarmee heb je voor rond de 30 a 31 euro hetzelfde filter, maar dan met een liter siporax. Bij de siporax zit ook een flesje met bacteriën voor het filter. Wij gebruiken dat altijd wel. Geen idee of het echt wat doet.

Het nadeel van amazon is dat het meestal een paar dagen langer duurt voor je het ontvangt. Het zal waarschijnlijk volgende week worden.

Amazon product ASIN B008AYXR4O

Amazon product ASIN B000A215HK
 
Je kan siporax ook bij amazon kopen.
Verzending is gratis boven 29
 
he wat goed, betere prijzen!
 
LOL

Great minds think alike en zo :)
Hehe.


Amazon vind ik opzich wel een goed website.

Enkel zal je wel een prime account moeten hebben d8 ik voor veel voordelen
 
Ik heb de Iden 511 met ingebouwde 100 watt verwarming en draait al maanden goed. Ik heb er ook een inline co2 diffusor tussen zitten op de inlaat. Ik moet deze minimaal opendraaien voor een goede verdeling en geeft geen problemen.

Mijn bak is 65L maar is wat gescapet dus ben zeker 10L volume kwijt.

Buitenfilter is heel gemakkelijk voor waterwissels. Investeren in extra kraantjes op de in- en uitlaat maakt het allemaal gebruiksvriendelijk. Rvs filterguard is wel beter dan een filterspons omdat je anders debiet verliest.
 
Ik heb de Iden 511 met ingebouwde 100 watt verwarming en draait al maanden goed. Ik heb er ook een inline co2 diffusor tussen zitten op de inlaat. Ik moet deze minimaal opendraaien voor een goede verdeling en geeft geen problemen.

Mijn bak is 65L maar is wat gescapet dus ben zeker 10L volume kwijt.

Buitenfilter is heel gemakkelijk voor waterwissels. Investeren in extra kraantjes op de in- en uitlaat maakt het allemaal gebruiksvriendelijk. Rvs filterguard is wel beter dan een filterspons omdat je anders debiet verliest.

Volgens mij was het nu geen geld kwestie meer maar ruimte kwestie.
 
Inmiddels heb ik nu al een aantal weken de aquael turbo500 met siporax in de bak zitten. Hoevaak moet ik de siporax vervangen? En hoe weet je dat het vervangen moet worden? Als het bruin is of ?
 
Inmiddels heb ik nu al een aantal weken de aquael turbo500 met siporax in de bak zitten. Hoevaak moet ik de siporax vervangen? En hoe weet je dat het vervangen moet worden? Als het bruin is of ?
Eigenlijk hoef je dat nooit te vervangen. Als het wat vies is geworden kun je het proberen uit te spoelen in een emmer met aquarium water en daarna snel terug plaatsen om zo veel mogelijk de bacteriën die er in groeien te behouden. Pas na vele jaren is het helemaal dichtgeslibd en kun je het wellicht vervangen.
 
Nee. afblijven. Daar zitten de bacterie in.
Siporax vervang je als het uit elkaar valt.
Over 5 jaar . ong.
Hoe kan dat nou dichtslibben. ??
 
Wow! Dat had ik niet gedacht. Dank voor de info!
 

Terug
Bovenaan