Wat is er nieuw

Welk grind voor bodem....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erik Symoens
  • Startdatum Startdatum
E

Erik Symoens

Guest
Aangezien ik heb afgezien van een voedingsbodem zou ik graag even willen informeren welk grind jullie zoel gebruiken en waar je deze best kunt kopen(internet)......zou gaan voor een donkere bodem.

Ton heeft een punt en wat ook meespeelt is welke kleur je mooi vindt. Hornbach heeft mooi Aquasand te koop met een korrel van 0,4-0,8mm maar dat is prijzig. Zelf heb ik ook de goedkope van PetsPlace in de bakken.
Maar het zou schelen als we je bestand weten😉

Bestand heb ik nog niet.......volgende week bakkie van 120 opstarten en daarna vissen aankopen.Wat ik mooi vind is een warm beeld niet te geel of te groenig maar wat rood erbij

Toch is het handig om dat te weten want bodembewoners moet je niet op een scherpe bodem willen zetten.

Daarnaast vinden sommige vissen het grondelen in zand heel prettig en behorende bij hun natuurlijk gedrag.

Als je veel planten in je bak doet vind ik aquasoil een aanrader. Soort klei korrels waar heel goed in de planten valt.

http://www.azaqua.nl/17-aqua-soil

Wel prijzig. Ik heb zelf de bruine variant en die geeft een warm sfeertje al zeg ik het zelf. Niet perfect voor grondelende vissen maar ook niet schadelijk denk ik. De korrels zijn vrij zacht.

Al bedankt van je reactie.......zie dat ze daar meerdere producten bijdoen......is dit nodig.......zie ook dat je dat per 9 liter inhoud kunt kopen,,,,,is dit voldoende voor een bak van 120cm lengte

Soils en grondelende vissen absoluut niet doen!

Je bak zal je amper helder kan houden dan 😉

Ja 3 zakken inderdaad. Ik heb er 2 gebruikt in een bak van 80 cm.

En oogt deze mooi,,,,houden de planten er zich goed bij......

Is mooi spul maar heeft als grote nadeel dat het na verloop van tijd uitgewerkt is en veranderd in een papperige drek.

En oogt deze mooi,,,,houden de planten er zich goed bij......

Planten doen het super goed. Ik heb het sinds oktober dus over de drek kan ik niet meepraten. Het is naar mijn idee nu wel een cm ingeklonken. Ik had er eerst een gelige tl boven toen kleurde het roodbruin. Nu met een witte tl kleurt het donkerbruin.

Die extra poeders kun je erbij doen maar hoeft niet, Ik heb alleen 'Clear super' er doorheen. Water is kraakhelder zonder purigen of iets dergelijks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan