Welk koppeltje,harempje


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Mijn 80cm bakje staat. De vissen moesten direct over en ik heb gedaan zoals jullie hier aangeraden hebben. Toch 4 visjes verloren. Mijn bestand is nu;
8 Iriatherina Werneri
4 Ringband snoekjes
4 Otocincus
en 5 Corydoras Julii en wat garnalen.
Ik wil graag de werneri uitbreiden zodat het een mooie groep is.
Verder zou ik hier graag een koppel of harem vis er bij doen. Welke zouden jullie aanraden?
 
Geen enkele, 4 soorten vis lijkt me meer dan genoeg in een 80 cm bak
 
Behalve uitbreiding van de huidige vissen zou ook ik niet zo snel nog een soort gaan toevoegen.

Koppel of Harem vissen zijn eigenlijk altijd territoria vormend en daar heb je m.i. geen ruimte meer voor.
 
Wat raden jullie dan aan om uit te breiden en hoeveel?
 
Eigenlijk horen al je vissen in een school te zitten dus

8 Iriatherina Werneri --> 10
4 Ringband snoekjes --->8
4 Otocincus--> 8-10
en 5 Corydoras Julii -->8
 
Dank je wel. De werneri worden zeker uitgebreid, ik dacht totaal iets van 12. De ringband snoekjes zullen wel pas in het voorjaar te krijgen zijn. Otocincus breid ik niet uit, daar zijn er al 6 van overleden en de corys moet ik nog over nadenken.Als ik toch een koppeltje zou willen, wat te denken dan van Honinggourami?
 
Dank je wel. De werneri worden zeker uitgebreid, ik dacht totaal iets van 12. De ringband snoekjes zullen wel pas in het voorjaar te krijgen zijn. Otocincus breid ik niet uit, daar zijn er al 6 van overleden en de corys moet ik nog over nadenken.Als ik toch een koppeltje zou willen, wat te denken dan van Honinggourami?
Zou ik niet doen, er is al aangegeven dat nog een andere vissoort erbij niet past, dit word niet gezegd om jou lastig te vallen maar om jou te helpen.
Wat is volgens jou de oorzaak dat de otocinclus zo uitvallen? Hoe zijn de waterwaarden, test jij jouw water?
 
Zou ik niet doen, er is al aangegeven dat nog een andere vissoort erbij niet past, dit word niet gezegd om jou lastig te vallen maar om jou te helpen.
Wat is volgens jou de oorzaak dat de otocinclus zo uitvallen? Hoe zijn de waterwaarden, test jij jouw water?
Ik denk dat het stress is geweest waardoor de Oto's zijn dood gegaan. Ook heb ik een zuurstof gebrek in de bak gehad. Dat heb ik nu tijdelijk opgelost door een tweede pomp met spraybar er in te hangen. Ik test met strips, ik weet dat de testsets beter zijn maar die kan ik me niet permiteren. De overige Oto's doen het nu goed gelukkig.
 

Terug
Bovenaan