Welk materiaal zelfbouw meubel 200x70x70


ook daar heeft Bertus een punt wat betreft het frame is mischien te verlengen/verbreden
en wat het hout betreft Bertus weet niet of je de laatste tijd bij de gamma/karwei om maar iets te noemen geweest bent
maar hier in de buurt springen de tranen je in de ogen als je naar de hout kwaliteit kijkt
laats opzoek naar een balkje 44x44 van de 25 stuks was er geen 1 recht

groet

jaap
 
Bij deze de foto's:

314cy8h.jpg


efqqvk.jpg
 
Zo, Nou, die zou ik gelijk gebruiken, hoor.

pootjes grondvlak groter maken. ivm. indrukken.

Dik blad er op, 2,00 m ,of groter.
en de 2 vakken intimmeren. ,, beplaten.
 
flipper34 zei:
ook daar heeft Bertus een punt wat betreft het frame is mischien te verlengen/verbreden
en wat het hout betreft Bertus weet niet of je de laatste tijd bij de gamma/karwei om maar iets te noemen geweest bent
maar hier in de buurt springen de tranen je in de ogen als je naar de hout kwaliteit kijkt
laats opzoek naar een balkje 44x44 van de 25 stuks was er geen 1 recht

groet

jaap
Als ik geschaafd hout wil, zoek ik het zelf uit.
Met 1 blik ,zie je of het scheluw is. leg je het opzij.

Gamma ,hier heft goed hout,hoor.

En ,nee, is denk een 25 jaar geleden,hahahaha

Behalve hier dan.

18Bz-Gzk1hcUa7GsVPXtR-LyVihXubCJ.jpeg

45 jaar geleden.
Daar moest ook alles Recht.

Ja, ik ben oud, ik weet het,hahahah
 
och Bertus valt wel mee toch dat oud zijn
zie helaas hier het hele gamma en karwei gebeuren op alle gebieden qwa kwaliteit gillend achter uit gaan
ook qwa personeel is het vaak huilen met de pet op

frame ziet er goed uit toch zou dat als basis gebruiken en verlengen/verbreden
laast bij iemand gezien met het zelfde probleem te smal frame
frame aan de voorzijde gehouden balk op de muur gezet
paar poten onder de balk 32mm plaat over frame en balk gemaakt lengte op gevuld met een extra kastje en klaar was ie
is maar een idee

groet

jaap
 
Kan hij met de achterkant doen,he. plaat van 2 meter er tegen aan. weerszijde 25 cm.

Frontplaat 2 m , met deurtjes.
Ja, zie het wel zitten.
 
Het idee is dat het gehele meubel 235 gaat worden om de hele muur te bedekken! Het aquarium zal helemaal rechts komen te staan en ga de linkerkant gewoon netjes dichtmaken zodat daar alle elektra komt want daar zit ook het stop contact! Ik zal even een tekening maken van het boven aanzicht en deze plaatsen! Ik ga inderdaad een betonflex blad plaatsen welke 235x70 is zodat het hele oppervlakte bedekt is! Ik ga geen deurtjes plaatsen maar hoogglans platen welke ontzettend sterkte magneten geplaatst worden zodat ik deze er wel af kan halen als ik bij mij bioloog moet zijn! Ik houd aan de voorkant onder een kleine 5/10 cm over om daar over de gehele lengte een led strip te plaatsen zodat de onderkant verlicht kan worden!

Hier een voorbeeld hoe het ongeveer moet worden!!! Kan niet wachten!

WiwgexPm3dJNLO8z0AbVEpoz-tBRexO1.jpeg
 
Dat is ook een perfect plan, met magneten. Roel.

Met hoogglans, zou ik dan geen betonplex nemen.
Is lastig af te lakken-spuiten.

Er is ook MDF Exterior.
Voor natte ruimtes en buiten.


https://youtu.be/6ryHx-kcJVI
 
Dankjewel!! Ik ga even het filmpje bekijken!

Morgen komt ons pa het frame brengen en gaan we aan de gang....!! Nu alvast het eea verplaatsen want er staat nu nog een babybox dus die moet verplaatst worden haha (zal de vrouw leuk vinden)

Ik zal als het frame binnen is een nieuw topic aanmaken in het project forum en wil jullie allen hartelijk bedanken voor alle info en tips!!
 
Houten vloer? zoek de balken op. voor puntbelasting.
Bij beton maakt het niet uit.

Ojee, Moeder de vrouw.... :engel:
 
Haha ja dat is uitkijken geblazen! Krijg net toevallig een mail over een RVS frame van 200x70x80 welke ik kan laten maken voor �145 dus begin nu wel een beetje te twijfelen of dat niet gewoonweg goedkoper en makkelijker is haha!
 
Is ook niet duur.
Maar dat wil toch ook bekleden?
 
Yes! Daar zou ik dan de magneten voor gebruiken :)
 
Kogel is door de kerk! Ga samen met mijn vader een RVS frame op zijn werk lassen voor 70, betaal alleen het materiaal tegen inkoop prijs :)
 
RoelHG zei:
Yes! Daar zou ik dan de magneten voor gebruiken :)

Pas op, veel RVS soorten zijn niet magnetisch.
Beetje lullig als je magneten niet blijven plakken. :)
 
Voor 70 Euro ? Hoeveel meter van wel profiel en soort gaat daar dan in ?
 
Haha klopt John, thnx voor je tip! De magneten worden vast geschroefd dus dat gaat goed komen!

@Aquamuis: Check hier even naar de eerste post en de tekening. Daarin staan alle lengtes dus kan je uitrekenen: Project Aqua 200x70x70
 
Koker profiel 35x35 Wand dikte ? RVS is er in veel soorten. Voor een aquarium frame heb je niet echt wat bijzonders nodig natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan