Wat is er nieuw

Welk medicijn witte stip?

Johan153426

Active member
Lid geworden
20 september 2023
Leeftijd
32
Heb niks in huis, dus hoor graag welk
medicijn het beste is tegen witte stip.
Heb geen quarantaine bak.

Exit en gebruiksaanwijziging goed lezen/volgen.
Daarnaast de oorzaak zoeken en weghalen anders gaan je medicijnen niet helpen en wordt je probleem enkel groter.

Oorzaak is vaak stress door b.v. overbevolking, slechte keuze visbestand, niet aan de vereisten van de vis voldoen v.w.b. leefomgeving.

Exit en gebruiksaanwijziging goed lezen/volgen.
Daarnaast de oorzaak zoeken en weghalen anders gaan je medicijnen niet helpen en wordt je probleem enkel groter.

Oorzaak is vaak stress door b.v. overbevolking, slechte keuze visbestand, niet aan de vereisten van de vis voldoen v.w.b. leefomgeving.

Waterwaarden die ik heb gemeten met druppeltest Sera:
NO2 was 0
NO3 niet gemeten (met Quicktest Sera zat die onder de 25mg)
PH was met Sera Quicktest qua kleur tussen de 6.8 en 7.2
NH4/NH3 met druppeltest Sera was 0/laag

Vissen zitten er nu anderhalve week in, enige wat ik gedaan heb is om de dag even de bodem afzuigen waar alle ontlasting zich ophoopt (+- 20/25 liter per keer water ververst op +- 380/400 liter water) en voor het weekend heb ik de verlichting aangepast, in de zin van, de lampen gaan nu twee uur later aan en uit.

hoe groot is de witte stip
+- 1mm (meeste aantal stippen wat ik heb gezien op de vis is rond de 10) het lijkt minder te worden bij de vissen, al hebben sommige het nog wel minimaal. Althans gisteravond, vandaag nog niet kunnen kijken met de lampen aan.
Nu even paar dagen afwachten hoe het zich ontwikkeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan