Welk merk siliconen slang filter


Dank je voor de link.
Merk wel dat het wat lastiger is om de 16/22 te vinden buiten al de chineesjes om, en dat het ook niet echt goedkoop per meter is :rolleyes:
 
Dank je voor de link.
Merk wel dat het wat lastiger is om de 16/22 te vinden buiten al de chineesjes om, en dat het ook niet echt goedkoop per meter is :rolleyes:
Nee het is aan de prijs. Nu heb ik hier bij de lfs ook tansparante gekocht en die blijft veel flexibeler dan die van JBL.
 
Alle slangen kun je aanzienlijk soepeler maken als je ze een eindje in heet water laat weken en dan in de gewenste vorm buigt en daarin laat afkoelen.
 
Missschien ben ik blond hoor.. maar ik zie er geen 16/22 bij staan? Of zijn dit andere maten?
Foutje mijn kant, ik dacht 12x16
Heb wel een 16 binnen x 21 buiten gezien

edit: Ik zie trouwens op aqua webstes dat de siliconen slangen altijd verkocht worden in de maat 16/21

 
Laatst bewerkt:
Foutje mijn kant, ik dacht 12x16
Heb wel een 16 binnen x 21 buiten gezien

edit: Ik zie trouwens op aqua webstes dat de siliconen slangen altijd verkocht worden in de maat 16/21

Super, dank je wel voor het checken(y)
 
Even de binnen diameter van de slang opmeten of de maat van de aansluiting pomp meten.
Kan zo de exacte maat niet uit het hoofd
 
Even de binnen diameter van de slang opmeten of de maat van de aansluiting pomp meten.
Kan zo de exacte maat niet uit het hoof
 
Nu lees ik dus het siliconen wat rekbaar is, wat ik begrijp. Maar hoe zit dat dan met het schroefdraad waarmee je de slang vastzet op het filter? Beschadig je hiermee de slang? Of laat je een stuk "oud" stug slang zitten en trek je het daar overheen? Misschien een domme vraag hoor, maar het schoot door mn hoofd.
 
Ik gebruik ook siliconenslang met de co2 en dat schuif ik op de nippel en daarover heen die "dop" waarmee je het vastzet.
 
Nu lees ik dus het siliconen wat rekbaar is, wat ik begrijp. Maar hoe zit dat dan met het schroefdraad waarmee je de slang vastzet op het filter? Beschadig je hiermee de slang? Of laat je een stuk "oud" stug slang zitten en trek je het daar overheen? Misschien een domme vraag hoor, maar het schoot door mn hoofd.
Siliconenslangen kun je veel beter vast zetten dan de standaard slangen. Dat is mijn ervaring.
 
Ik gebruik ook siliconenslang met de co2 en dat schuif ik op de nippel en daarover heen die "dop" waarmee je het vastzet.
Ja oke, nu ben ik wellicht wat onhandiger of niet, ik draai iets ook echt vast... maar ik ben bang dat ik het siliconen kapot draai. Of is dat de ervaring niet?
 
Ik heb mijn siliconenslangen hier gekocht.

Hey super, en duidelijk, dank je wel!
 
En besteld.... ik ben erg benieuwd. Iedereen bedankt voor het meezoeken en meedenken. Top!
 
Even een update, ik heb gisteren en vandaag bij mijn beide filters de slangen vervangen voor de siliconenslang. Zoals Biljoenblik al aangaf, ze zetten inderdaad makkelijker vast dan de harde jbl slangen. Ze zijn vele malen flexibeler, dus makkelijker (in mijn geval) om ze achter het aquarium te krijgen en dan weer door het gat in de kast, ze buigen lekker mee zeg maar dan de "oude" slangen.
Ik zag altijd een beetje op tegen de slangen te verwijderen voor de schoonmaakbeurt omdat ze zo moeizaam mee bewegen, hoop geklooi hier, Maar dit gaat soepeltjes! Én ik vind ze ook stiller wat ook weer een dikke plus is. Dus al met al ben ik er erg blij mee! (y)
 

Terug
Bovenaan