Welk merk zinkend voer voor sluierstaart goudvissen


M

marline

Guest
Hallo, woensdag krijg ik van iemand sluiers, die koopt ze als kadootje voor mij als verrassing ga ik niet mee, maar ik heb nog geen vissenvoer in huis en ik wil wel zinkend voer omdat mijn ervaring is dat dit beter is voor sluiers,

Weet iemand welk merk goed is?

want dan kan ik die vriendin vragen dat ook mee te nemen, ze heeft namelijk non verstand van vissen, en vissen voer, dus het zal fijn zijn als iemand mij kan vertellen welk merk goed is.. :p

groetjes
 
Hikari is een goed merk. Zinkend of drijvend maakt voor de vissen niet uit. Wel blijft je bak schoner met drijvend voer.

Vind je het wel verstandig om je vissen uit te laten zoeken door iemand die geen verstand van vissen heeft? Straks komt ze met zieke vissen terug...
 
Hikari is niet meer te koop toch? dat ging er toch uit? meende ik..
ik heb vroeger ook sluiers gehad, in een te klein bakje, maar toen ging het met drijvend voer niet zo goed, dan kregen ze last van de lucht, dus vandaar wil ik zinkend voer.. :p

Nouja ik denk dat ik misschien zelf ook wel zieke vissen mee terug neem, je ziet het namelijk niet altijd even goed als ze ziek zijn :p
dus ik hoop dat het meevalt :p maar inderdaad, je hebt wel een punt
 
Voor zover ik weet moet drijvend voor normaal ook wel goed gaan hoor..
 
Bij gewone dierenzaak zitten voor al al ernstig vergroeide visjes (hoe kleiner ze zijn hoe eerder ze door een kweker zijn weg geslecteerd). Vaak zie je missende kieuwdeksels, zwemblaasproblemen, te lange staarten, vergroeide staarten. Ik zou toch liever zelf meegaan als ik jou was.
 
Oke bedankt.. ik ga altijd naar discus in drachten die is heel goed voor zijn visjes, heb daar eigenlijk nog nooit problemen gehad.. :p sorry beheerders als ik per ongeluk reclame maak :)
Daarbij zie ik het verschil zelf ook niet tussen vergroeide staarten en te lange staarten of wel goede staarten, ik moet eerlijk bekennen dat ik daar tussen niet echt het verschil zie.
Dus nouja, ik zie wel even, ik vind zelf het idee als verassings visjes heel leuk, en niemand is perfect.. maar mocht er dan toch iets mis mee zijn kan ik ze altijd nog terug brengen.
Jullie hebben mij in ieder geval aan het denken gezet dat is al heel goed :D
 
Hee wou toch nog even het goede nieuws vertellen, woensdag ochtend kreeg ik de visjes, heb ze nu dus een paar dagen. het gaat super goed, de visjes doen het goed ze eten goed en zien er goed uit.
Heb een moor en een pearl crown gekregen. vet lief
 
Gefeliciteerd! Welk voer geef je ze nou dan?

Als je toch hikari zou willen proberen, op webshop van bv velldhuis kan je het bestellen :)

Veel plezier!
 
bij de lfs zeiden ze dat.. weet zo niet mee hoe die heet, maar goudvis voer van sera ook zonk, maar dat bleek na aankoop niet zo te zijn, dus heb nu voor iets bij de welkoop weg wat zinkt, Tetra goldfish japan gold ofzo dat zink wel, maar ik zoek eigelijk nog een site waar ik iets van hikari ofzo kan bestellen wat zinkt.. maar moet eerst deze maar opmaken :)
 
Je kan ook drijvend voer even laten weken..zinkt het vanzelf ;)
 
hey hey,
ik heb 3 sluierstaarten en ik wil ze graag 1 keer in de week verwennen maar ik zou niet weten hoe?
dus mijn vraag is hoe moet ik ze verwennen?

groetjes vislover123
 
hoi zelf gebruik ik nu momenteel Tetra goldfish gold japan. het is wat duurder maar het zinkt wel naar de bodem. Mijn vissen vinden het lekker en ik vind er niets van terug op de bodem. ook blijft mijn aqarium toch goed schoon ondanks het zinkende voer.
 
Dat merk wordt vaak in verband gebracht met verstoppingen.
 
vislover123 zei:
hey hey,
ik heb 3 sluierstaarten en ik wil ze graag 1 keer in de week verwennen maar ik zou niet weten hoe?
dus mijn vraag is hoe moet ik ze verwennen?

groetjes vislover123

Met levend en/of diepvriesvoer.
 

Terug
Bovenaan