welk mos of bodemplantje


J

JDS

Guest
Ik ben een bakkie aan het opzetten voor garnaaltjes 30x30x30 met een ph verlagende bodem, drakensteen en een takje spiderwood.

Ik heb de scape al gemaakt maar ik wil de boden groen laten worden als een tapijtje.

Het moet een simpel plantje of moesje zijn wat ook tegen iets minder licht kan omdat er ook en Anubias nana"mini" in staat.
Ook ben ik niet van plan co2 in dit bakkie toe te gaan voegen.
De ph verlagende bodem zal de ph ongeveer naar 5.5 á 6 gaan brengen.
 
Ik heb de Sagittaria Sabulata in de garnalenbak met ph verlagende bodem en 3W led en die doet het goed.
 
Micranthemum sp. Monte Carlo is ook mooi en doet het hier ook goed bij 0,25watt/l in de garnalenbak bij lagere pH.
 
ph verlagende bodem en 3W led
doet het hier ook goed bij 0,25watt/l in de garnalenbak bij lagere pH.
Mijn is 5,7watt Led maar denk dat dit niet opgaat omdat ik drijflantjes (en laat het ook flink dichtgroeien) ga gebruiken.
Sagittaria Sabulata
Deze is iets te grof nog voor mij. Ik heb deze in mijn Rio en superfisch bakkie gehad.
Micranthemum sp. Monte Carlo i
Dat is mooi, die is nog in huis maar als individueel plantje.
Ik ga hier iemand lief aankijken en proberen te overtuigen dat het in mijn bakkie beter staat:D:D:D:thumbs:
 
Ik gebruik bij de led van 3W ook nog drijvers Dirk.

Deze is iets te grof nog voor mij.

Smaken verschillen en ik wil juist de MC niet vanwege het gepiel om die goed in de bodem te krijgen en te houden.
 
Ik snap wat de bedoeling is Dirk en dan kun je inderdaad beter een ander plantje nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS

Terug
Bovenaan