Wat is er nieuw

Welk mos waar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Floris123
  • Startdatum Startdatum
F

Floris123

Guest
Beste allen,

Ik heb een stuk mopanihout en een stuk kienhout.
Mopani voor bij me garnalen en kien staat al in mijn chicliden bak.
Beiden wil ik gaan bedekken met mos.
Graaag advies, wat waarop?

Dit zijn de mossen welke ik heb (besteld) shrimp, erna en antoinette dank voor de adviesen)

TAXIPHYLLUM ALTERNANS
TAXIPHYLLUM SPECIES FLAME
MONOSOLENIUM TENERUM DIK LEVERMOS
LOMARIOPSIS LINEATA PORTIE

Geef input erg graag. Let op, ook het kienhout zijn dus chicliden ergo wildebrassen. Ik weet niet welk mosje ik beter waar kan doen.

Ik hoor het graag, dank!

TAXIPHYLLUM ALTERNANS
Vrij "wild" mosje. Groeit naar alle kanten en niet al te compact.
Bij veel licht kan er wel alg op komen, regelmatig snoeien helpt hiertegen.

TAXIPHYLLUM SPECIES FLAME
Stevig mos dat recht omhoog groeit.
Groeit zowel bij veel als weinig licht.

LOMARIOPSIS LINEATA
Dit is bijna onverwoestbaar spul!
Krijgt de mooiste groei als het veel licht en stroming krijgt, groeit dan heel snel en compact. Met weinig licht groeit het heel traag en blijft het een zooitje.
Je moet echt al veel moeite doen om hier algen op te krijgen, ondanks het een vuilmagneet is. Om de zoveel tijd filters uitzetten, er voorzichtig uithalen en goed spoelen. Of alles aan laten, goed in wroeten, en kijk hoe je aquarium een sloot uitzicht krijgt. 😀

MONOSOLENIUM TENERUM
Is ongeveer hetzelfde als Lomariopsis lineata, alleen kwetsbaarder.

De bovenste 2 willen wel eens aan hout blijven kleven, maar de laatste 2 niet. Die hoeven altijd vastgebonden worden. Zou die dan op iets groter hout binden zoals mopani, op fijnere takken gaan het eerder gezwellen lijken.
Wat voor kienhout heb je?

Backplay, dank voor je uitgebreidde antwoord.

Om heel eerlijk te zijn, welk soort kienhout is durf ik je niet zeggen. Erg massief, maar ja dat zijn ze allemaal.

Ik ben sinds kort van TAXIPHYLLUM ALTERNANS afgestapt omdat het een algenmagneet was en niet mooi groeide; binnenkort FLAME proberen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan