Wat is er nieuw

Welk net om biologische media?

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
31
Ik ga binnenkort mijn biologische media in een aantal interne filters doen. Voorheen deed ik dit los, maar toen had ik nog de mogelijkheid om de filters uit de bak te halen. Nu zit het eea vastgekit, dus wil graag iets van een netje om de media heen doen. Maakt dit nog uit wat het is? Kan simpel horrengaas of beter wat anders?

En waar moet ik op letten? Netje niet te kleinmazig denk ik vanwege dichtslibben?

Ik gebruik gewoon wasnetten, werkt perfect.
Maar panty’s schijnen ook wel goed te werken

zoals je zelf zegt, hoe grotere mazen hoe beter.
Naast enkele netjes speciaal voor aquaria en vijver gemaakt gebruik ik ook netjes die hier werden uitgedeeld door de plaatselijke supermarkt toen geen wegwerp zakjes meer mochten gebruikt worden voor fruit en groenten.

Ik gebruik altijd een stuk van een loofah, Amerikaanse kunstof spons. Als je het koord van zo'n spons loshaalt hou je een erg lange tunnel over van rekkend kunststof net. Erg handig voor filtermateriaal. Knoopje, materiaal er in, knoopje aan de andere kant en afknippen. Ik hou het meestal vrij ruim aan zodat je het materiaal nog goed kan vormen in de bak.

Ook goed te gebruiken voor het vastzetten van mos en talloze andere dingen in een aquarium.

Tnx, kan ik wat mee

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan