Wat is er nieuw

Welk osmose apparaat

Ik merk wel dat t erg lang duurt. Ongeveer 10-15 liter per uur. Na t lezen van dit topic, lijkt mij een boosterpomp wel interessant.

Je kan ook een 2de membraan op je afvalwater zetten, verlaagd het afvalwater plus meer opbrengst.
Boosterpomp erbij verviervoudig de opbrengst per uur bijna.

Ik heb ook een wat vervelend geluid/resonatie in mn waterleiding als ik t filter 'aanzet' krijg die ik ook op andere plekken in t huis hoor. Herkent iemand dat?

ja, waterslagdemper er tussen zetten dan ben je er van verlost
Boosterpomp kan dit verergeren.
https://www.bol.com/nl/nl/p/flamco-...endige-buisdiameter-26-9-mm/9200000072851165/
Zijn er in verschillende soorten.

Heb dan wel geen goedkope maar laat hem rustig aan staan als ik weg ga.
Mensen besparen op de automatisering ervan terwijl dat vrij goedkoop kan.
Of ietsje duurder inclusief monitoring via home assistant.
Hoe heb je dat gedaan? Ben wel benieuwd naar je opstelling.

Hoe heb je dat gedaan? Ben wel benieuwd naar je opstelling.

Combinatie van een esp32 met een relaisbord en horizontale vlotterschakelaars die gemonteerd zijn in een jerrycan.
De relais schakelen 24v magneetventielen en de boosterpomp.
Ga binnenkort een nieuwe versie maken en dan plaats ik wel een bouw verslag plus schema's en nieuwe code.
Kan iedereen het eenvoudig namaken.

Bedankt voor de tip. Ik moet wel ff puzzelen hoe ik die er weer tussen ga zetten. T-stuk op t-stuk op knietje. Wordt een aardig kunstwerkje 😄

Heb hier kraan > terugslagdemper > T stuk met osmose aansluiting > wasmachine.
Werkt het beste in mijn situatie.

ja, waterslagdemper er tussen zetten dan ben je er van verlost
Boosterpomp kan dit verergeren.
De waterslagdemper heeft helaas niet geholpen. Ik denk dat ik dan toch voor de boosterpomp ga. Als die de opbrengst verviervoudigd, dan in 2 uurtjes van t geluid af, in plaats van 6 à 7 uur.

In tegenstelling tot de vele goede reacties zou ik toch kiezen voor een osmose pure 50 ba, kost maar 34,95 euro. Deze elk jaar vervangen.

Natuurlijk zijn er vele uitvoeringen, maar het is net als met een auto, er is altijd een betere.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan