Wat is er nieuw

Welk plant is dit en hoe snoei en stek ik hem?

aquanneke

Member
Lid geworden
5 november 2019
We hebben wat zuurstof planten in onze vak. Deze groeit enorm snel, maar ik ben even de naam vergeten. Ik wil namelijk heel graag weten hoe ik deze kan snoeien en evt stekken. Of stelt hij zichzelf zoals de vallisnera?

En we hebben een drijfplant. Kun je die wortels ook inkorten? En al die wittige haartjes zijn gewoon?

Bijlagen

• IMG_20191122_184302.jpg
    IMG_20191122_184302.jpg
    40.2 KB · Weergaven: 229
de stengelplant is Limnophila sessiliflora. Die blijft doorgroeien je zult hem moeten snoeien. Gewoon afknippen , je kunt de bovenkant dan weer terugplanten en de onderkant loopt ook opnieuw uit.

De drijfplant is Limnobium laevigatum, de fijne haarworteljes zijn normaal daarmee creeërt de plant veel worteloppervlak waarmee hij veel voedingstoffen uit het water kan trekken. De wortels bijknippen kan opzich wel, maar de plant zal dan zijn energie steken in het maken van nieuwe wortels, en het wordt er ook niet fraaier van. Dus een beetje zinloze actie denk ik. Als je de wortels lelijk vind kun je beter een andere drijfplant nemen die geen of korte worteltjes heeft.

Dank je wel, daar heb ik wat aan 🙂 ga hem dit weekend dan snoeien en proberen te stekken. Wel erg leuk dat ze zo snel groeien.

De drijfplant hadden we genomen omdat garnalen dat fijn vinden, maar die hebben zich goed verstopt. De wortels storen mij niet, maar heb dus geen ervaring met drijfplanten. Vandaar mijn vraag. Hij maakt wel mooi snel nieuw blad aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan