Wat is er nieuw

Welk plantje is dit en hoe verzorgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joycie
  • Startdatum Startdatum
J

Joycie

Guest
Hello again 🙂

Ik heb dit leuke voorgrondplantje in de linkerhoek van mijn aquarium staan maar ben vergeten wat de naam is..

360.jpg

En nu weet ik niet wat ik moet doen om het goed te verzorgen.. moet ik bijvoorbeeld snoeien? En zo ja: Hoe dan?

Is dit niet de Helanthium Tenellum?
Heb hem nl ook, sinds gisteren, in mijn bak staan.
Als het goed is zitten er ook hele kleine knopjes in?

Zoals ik het zie ben ik geneigd om mee te gaan met John. Sagittaria subulata. Een plantje dat graag wat ijzer verbruikt. Ze kan ook wel hoog worden. Als je zorgt voor intens licht krijgen ze roodachtige bladpunten. Volgens mij moet je deze plant niet snoeien. Vroeger, ik had de plant zelf ook, trok ik de bladeren die te lang waren er vanonder af.

Maar ik geef onmiddellijk toe, het lijkt ook op de Helanthium tenellum. Maar dat lijkt toch minder waarschijnlijk. (De foto is inderdaad niet al te duidelijk.) Deze heb ik ook zelf in mijn bak. Dit plantje blijft veel lager, een cm of 4, misschien 5 hoog. Houdt van wat zachter water. Deze behoef je niet te snoeien.

Zoals ik het zie ben ik geneigd om mee te gaan met John. Sagittaria subulata. Een plantje dat graag wat ijzer verbruikt. Ze kan ook wel hoog worden. Als je zorgt voor intens licht krijgen ze roodachtige bladpunten. Volgens mij moet je deze plant niet snoeien. Vroeger, ik had de plant zelf ook, trok ik de bladeren die te lang waren er vanonder af.

Maar ik geef onmiddellijk toe, het lijkt ook op de Helanthium tenellum. Maar dat lijkt toch minder waarschijnlijk. (De foto is inderdaad niet al te duidelijk.) Deze heb ik ook zelf in mijn bak. Dit plantje blijft veel lager, een cm of 4, misschien 5 hoog. Houdt van wat zachter water. Deze behoef je niet te snoeien.

Ik heb hem ook in de cr bak waar ik niks toevoeg en daar groeit hij niet hard maar doet het wel leuk verder. Heb zelf het idee dat hij niet veeleisend is dus.

Ik heb hem ook in een bak waar ik niks aan voeding toevoeg en moet hem constant uitdunnen 😀
Hij maakt nieuwe plantjes aan door middel van zijscheuten, net als de vallisneria.

Ik las iets over knippen maar de Sagittaria knip ik niet. Met voldoende licht worden die dan ook niet echt hoog. Zoals ben al zegt kun je een blad er vrij makkelijk aftrekken als je dat zou willen.

Ik knip hem ook eigenlijk niet.
Als ze te dicht op elkaar komen te staan dan haal ik er een paar tussen uit.
Heb eigenlijk ook zelden dode blaadjes eraan.
Vind het echt een leuk plantje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan