Wat is er nieuw

Welk plantje is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DD
  • Startdatum Startdatum

DD

New member
Lid geworden
19 maart 2019
Leeftijd
50
Het witte plantje groeit op een stuk hout wat al 4 jaar in het aqaurium zit.
Ik weet het teveel baardalg😢 daar kom ik niet vanaf.
Waardes zijn allemaal redelijk goed, nitraat is te laag en word bij gedoseerd, extra co2 staat altijd aan.
Maar waar aan heb ik dat witte mosje of koraal te danken?

Bijlagen

• 20220429_175512.jpg
    20220429_175512.jpg
    293.2 KB · Weergaven: 143
  • 20220429_175521.jpg
    20220429_175521.jpg
    299 KB · Weergaven: 138
  • 20220429_175527.jpg
    20220429_175527.jpg
    299.8 KB · Weergaven: 137
Waar je het aan te danken hebt weet ik niet maar wel bijzonder en dit zie je niet vaak. Ik herken het dan ook niet. Een koraal is het niet want dat zie je in zeewateraquaria.

Vreemd 🤔 Zou het een bloemetje zijn van een ander plantje in je aquarium... Als ik Google afstruin kom ik nog "Ludwigia sp. white" tegen.... En groeit het nou OP het hout? Of zit het aan dat bruine sliertje vast? Zou het een schimmelsoort kunnen zijn? Om kort te gaan: ik weet het niet.

Het heeft wel iets weg van een wiertje die ik soms in de zeewaterbak heb maar dat groeit niet in zoet denk ik.

Het heeft wel iets weg van een wiertje die ik soms in de zeewaterbak heb maar dat groeit niet in zoet denk ik.
Zou die daarom wit geworden zijn, omdat 'ie in zoet water terecht is gekomen?

Je hout zit al 4 jaar in de bak lees ik en na 4 jaar zal zo n wier niet in zoet gaan groeien denk ik.

Ik dacht, misschien meegelift met iets anders dat nieuw in het aquarium gekomen is?

Hooguit in brak water voor zover ik weet. Maar ik weet ook niet wat er op de foto van Ts in te zien. Maar ik dacht aan schimmel min of meer ook gevormd door aanwezige baard enóf draad alg.
Mijn advies aan Ts zou dat ook zijn om de verhouding lichtsterkte en CO2 op orde te brengen aan de vraag van zijn/haar plantenkeuze. Want die is hoe dan ook niet op orde.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan