Wat is er nieuw

welk plantje is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter ronrijn
  • Startdatum Startdatum
R

ronrijn

Guest
Ik heb dit plantje al een paar maanden in mijn bak staan, maar weet eigenlijk niet hoe het heet en het tuincentrum waar ik ze gekocht had heeft ze niet meer en ik ben ze niet in een database tegen gekomen?
Foto's zijn niet optimaal, maar misschien dat iemand ze toch herkent.

655372ronrijn_0_82_plantje_001.jpg

829847ronrijn_0_82_plantje_002.jpg

of het is een uitgerekte postegon helferi of het is een postegon erectus

nee die zijn het niet

Heb geprobeerd een betere foto te maken, maar de foto vergroot te veel.
In werkelijkheid zijn de blaadjes een mm of 3

Vlekken op kapotte staart - Zwaarddrager - KPeters:
Heeft hem ook.

Borreltje teveel op Bertus ???? 😉

Bekijk de avatar van KPeters maar eens. Zo gek is die Bertus niet.

Het plantje dat KPeters afbeeld als avatar is de Pogostemon Helferi... qua kleur lijkt hij wel... maar ts zegt dat het de helferi niet is...
Het zou een ander uiterlijk van de plant kunnen zijn door een overdaad of een te kort aan bepaalde voedingsstoffen...
Het plantje heeft inderdaad behoorlijk vertakte zijscheuten als ik het goed zie, maar de rozet vorming lijkt op de een of andere manier niet zo volledig als hij hoort te zijn (ik zie dit wel, maar dan in mindere mate) de helferi heeft dat dusdanig dat hij mij aan een varen doet denken

De foto's zijn niet superscherp zoals ts al zegt... Jammer dat het niet lukt om hem scherper in beeld te krijgen....

Als andere optie komt er bij mij niets anders naar voren... ik nijg toch ook naar de helferi..

Ik ben 100 % zeker dat het niet de helferi is, plantje doet het uitstekend groeit niet hard maar wel gestaag, maar als gezegd blaadjes zijn zo'n 3 mm klein, dus heel anders als helferi.

Idd avatar van kpeters is wel pogomeston helferi.

Eind v/d week krijg ik een enorm uitgebreid plantenboek binnen hoop dat hij daar in staat.

Ik weet ondertussen welke het is, het is de roodala spec. green

Leuk dat je hier nog even op teruggekomen bent.. Hij ziet er inderdaad uit als de Rotala sp. Green!
Prettig om te weten ook, ik vind het een mooie aquariumplant.

Als eerder gezegd mijn foto's zijn idd niet van al te beste kwaliteit, maar de foto's van jouw link zijn geen goede vergelijking omdat dat foto's uit de natuur zijn waar zijn omstandigheden het meest ideaal zijn.

454546_0_82_rotala_sp.jpg

Foto van aquaplantsonline

Sorry, dacht dat foto bij uploaden vergroot werd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan