Welk schooltje bij Cichliden?


Gutierrez

Member
Lid geworden
28 oktober 2020
Berichten
16
Leeftijd
34
Hallo,

Ik ben begonnen met een bak van 180 x 50 x 45 en heb nu alleen een koppel Heros erin zitten (ongeveer 20 cm). Nu wil ik 1 of 2 koppels erbij doen (verschillende soorten wel).

Mijn vraag is wat voor een schooltje ik erbij kan doen. Maakt niet echt uit wat voor soort, maar ik wil graag een schooltje erbij hebben.

Iemand een idee?
 
Hangt er een beetje vanaf welke koppels je er nog bij wilt - allemaal zuid amerikaanse cychliden?

ik denk dat alle grotere en hogere hyphessobrycon soorten er wel bij kunnen

 
Hangt er een beetje vanaf welke koppels je er nog bij wilt - allemaal zuid amerikaanse cychliden?

ik denk dat alle grotere en hogere hyphessobrycon soorten er wel bij kunnen

Ik zat te denken aan nog een hero koppel maar dan de gold en blue acara

Kunnen die hyphessobrycon dan ook als je kijkt naar drukte van de vis?
 
bedoel je de drukte van de hyphessobrycon voor de cichliden?

die houden zich niet met elkaar bezig, interageren ook niet echt , dus lijkt me geen probleem
 
bedoel je de drukte van de hyphessobrycon voor de cichliden?

die houden zich niet met elkaar bezig, interageren ook niet echt , dus lijkt me geen probleem
Ja precies. De heros zijn over het algemeen rustig aan het zwemmen in de bak. En ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld tetra's een stuk drukker zijn
 
Zijn er verder nog andere mensen met ervaringen?
 
Zijn er verder nog andere mensen met ervaringen?
Ik heb nu een aantal maanden 2 juveniele Herossen zwemmen.
Aangezien die van jou een stuk groter zijn wellicht geen goede vergelijking.

Maar ik heb een schooltje dawkinsia denisonii, erg mooie soort die ook fors wordt.

Voor de rest kunnen alle barbelen/scholenvissen wel, zolang ze maar niet heel klein zijn.

Mijn Heros trekken zich niets aan van het drukke/andere zwemgedrag van mn schoolvissen in ieder geval!
Ik denk maar dat de keus ligt bij wat voor geheel je wilt creëren, alleen rustige vissen of ook een paar snelzwemmers erbij
 
Heros trekken zich niet snel wat aan van een andere vis, zou niet direct een hyperende soort nemen maar moet doorgaans geen probleem vormen.

Uiteraard wel een vis die niet in de bek past, hemigrammus bleheri overleefde het hier indertijd niet :))

Waarom eigenlijk je keus voor meerdere soorten heros in 1 bak? kans op kruisingen ect ligt best wel op de loer.
Wellicht kan je het beter combineren met een Mesonauta en Guianacara soort... dan heb je het ook mooi verdeeld over de waterlagen :))
 
Dankjewel voor jullie reactie! Ik ga er goed over nadenken nu ik weer wat wijzer ben geworden
 
Moenkhausiasoorten zijn meestal wat robuuster, de pittieri is mooi, ik heb ze gehouden bij grote cichliden, het werkt, koop alleen geen al te kleine exemplaren, eens ze volwassen zijn zijn ze te groot
 
Ik heb onlangs een school rauwtetras toegevoegd en vind ze verrassend leuk!

 
Ik heb onlangs een school rauwtetras toegevoegd en vind ze verrassend leuk!

Dat is een leuk soort waar ik er momenteel ook 13 van heb. Ze worden ook nog vrij oud. De vissen van mijn vorige school heb ik 7 jaar gehad.
 
Dat is een leuk soort waar ik er momenteel ook 13 van heb. Ze worden ook nog vrij oud. De vissen van mijn vorige school heb ik 7 jaar gehad.

Heb je er ooit jongen van gehad? Schijnt dat ze redelijk makkelijk te kweken zijn toch?
Lijkt me wel grappig!
 
Heb je er ooit jongen van gehad? Schijnt dat ze redelijk makkelijk te kweken zijn toch?
Lijkt me wel grappig!
Ik heb er nooit mee gekweekt. Maar het zou idd niet al te moeilijk moeten zijn.

Ik heb de sluiervariant van zowel de wildvorm als de witte kweekvorm.
 

Terug
Bovenaan