Welk snel zinkend granulaatvoer?


NoahC

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2023
Berichten
137
Leeftijd
23
Locatie
Zuid-Limburg
Hallo allemaal,

Ik zoek een snel/medium snel zinkend granulaatvoer voor mijn vissen.

Heb de micro pellets van Hikari nu maar deze drijven te lang waardoor ze aan de andere kant van de bak door de filter opgezogen worden. De korrels mogen max. een seconde of 5 drijven voordat ze moeten zinken. Het merkloze tropisch granulaat van de Discus dierenwinkels zinkt wel direct maar ik betwijfel of dit dusdanig hoogwaardig voer is.

Zat nu te kijken naar Sera Vipagran Nature maar lees dat deze ook niet snel zinken en veel rotzooi geven. Keek verder naar Tetra Tetramin maar daar kan ik verder niks over lezen.

Wat gebruiken jullie? Alvast bedankt!
 
Je kunt corydoraspellets pakken. Die zijn te groot, maar zinken snel en ook mijn zwaarddragers (zelfs de jonkies!) weten er prima weg mee. geeft ze ook een beetje bezigheidstherapie. Let vooral op ook het eiwitgehalte (bij voorkeur > 40%) en de samenstelling van het voer: als eerste moeten vis of vismeel genoemd worden. Dan heb je een goede eiwitbron.
 
Je kunt corydoraspellets pakken.
Ik voer voor mijn corydoras inderdaad Hikari Sinking Wafers. Die lusten ze ook allemaal inderdaad, van de kardinaaltjes tot de guppys.

Deze zijn echter te groot voor de voedermachine en ik had graag nog iets in granulaatvorm ipv wafervorm.
 
Hallo allemaal,

Ik zoek een snel/medium snel zinkend granulaatvoer voor mijn vissen.


Wat gebruiken jullie? Alvast bedankt!
Ik heb hele goede ervaring met JBL NovoGranoMix. 80% vd granules zinken direct naar de bodem.
 
Zie inderdaad veel op internet dat dat Bassleer voer zo goed zou zijn. Heb het nog niet geprobeerd. Welke gebruiken jullie? gewoon de regular als m-korrel?
 
Zie inderdaad veel op internet dat dat Bassleer voer zo goed zou zijn. Heb het nog niet geprobeerd. Welke gebruiken jullie? gewoon de regular als m-korrel?
M is voor nano visjes perfect. L is voor alles behalve de grootste slagschepen geschikt.
Welke smaak je neemt is afhankelijk van je vissen. Regular is dierlijk maar veel vissen willen juist plantaardig voer. Daar is Green voor.

Ik gebruik Chlorella, regular, en green het meest.

Edit: M blijft aanzienlijk langer drijven.
 

Terug
Bovenaan