Wat is er nieuw

Welk soort

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nanotje
  • Startdatum Startdatum
Geen idee, maar niet eentje die ik in mijn bak zou willen hebben, ziet er niet uit

+1

Kwekers zouden moeten stoppen met het cre�ren van dit soort wan producten.
Dit hebben we ook al in de discus wereld gezien, resultaat allerlei toverballen, welke niet meer op de wildkleur lijken.
Gelukkig gaan steeds meer discus liefhebbers terug naar de wildvang kleuren.

Dit is echt super verwoordt van jou :thumbs:

Lijkt me een gevalletje Maanvismix: het kost bijna nix, het is nix en het wordt nix.

De ellende straalt ervan af.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Brand zei:
Dit hebben we ook al in de discus wereld gezien, resultaat allerlei toverballen, welke niet meer op de wildkleur lijken.

Als het om de kleur gaat vindt ik dit een mening. En nutteloze opmerking. Wat jij mooi vindt geld niet voor iedereen

Het gaat niet om wat ik wel of niet mooi vind.

Mijn nutteloze opmerking, zoals jij zegt , is gestoelt op de genetische manupulatie van dieren om iets te cre�ren wat niet in de natuur voorkomt.
Zoals blauwe maanvissen, electric blu ramarezi's en onnatuurlijk gekleurde discus vissen, etc.
Discus welke hun stress strepen niet meer hebben of zelfs totaal kleurloos zijn.
Vissen waarvan de nakweek de ouders niet meer weten te vinden ( daar deze door genoemde manupilatie niet meer donker worden ) om het nodige huidsecreet te kunnen eten.

De volgende stap is de vorm proberen te veranderen, kijk bijv. naar goudvissen met uitpuilende ogen of een ballonvorm waarom deze eigenlijk niet normaal kunnen zwemmen maar onnatuurlijk door het water hobbelen.
Ook bij de genoemde discusvis hebben we al gemanupileerde vormen voorbij zien komen.

En wat als de aanvoer vanuit ZA stopt? Wat zeker in de toekomst niet onmogelijk is, zie de giga amazone ontbossing, vinden wij dit soort gemanupileerde vissen dan normaal?

Genetische manipulatie is overal op. Dus het wel oke dan om de natuur leeg te blijven roven omdat jullie zo graag wildvang vissen willen hebben. Heel apart hoor. Maar ik zeg hier niks meer over

Beetje zwak hoor.

Ik heb het niet over dat iedereen wildvang moet hebben.
In nakweek is zat tekoop wat natuurlijk is, zowel in maanvissen als ramarezi's en ook discus, bijv Rood turquoise, alenquer, santarem.

En dat genetische manupilatie overal op is, is wel heel kort door de bocht.

Heel kort. Aardappels tarwe ga zo maar door. Varkens koeien kippen enz alle bloemen die uit de kas komen

Wij zelf ook als het er op aan komt. Alle prikken en inentingen is in feite ook manipulatie. Dus niks kort door de bocht

Onzin, inentingen hebben niks met genetische manipulatie te maken.

Oh niet. Is ook het lichaam resistent ergens voor maken. Dus manipuleren. Waarom is er dan practisch geen bv polio meer. Omdat die op vakantie is?

Iets ergens bestand tegen maken door middel van medicatie oid is gewoon manipuleren.

Dit is hoe ik het zie. Hoe een ander het ziet moet een ander natuurlijk zelf weten. Net als waar deze discussie over gaat

Tja, Rick. Nu is Polio een ander punt,he.

EEn dKTP prik kregen we allemaal.

Degene die hun kinderen niet lieten inenten, kregen de rekening later gepresenteerd.
Kinderen kregen kinkhoest. en polio. (wat er best nog wel is ,hoor).
Je hoort er alleen niets over.

Zijn jullie dus niet voor inge-ent?

Jawel. Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ben het wel er mee eens. Het gaat er om dat alles gemanipuleerd word tegenwoordig

Dat is wat ik zeg. Niet of het goed of slecht is. Ik ben voor gekweekte vissen ipv wildvang. Vissen die minder vattelijk zijn voor dingen

Tja, wat wil je.
Bevolking groeit, moet meer op tafel komen.
Dus krieltjes maken ze grote aardappels voor.

Moeten e dan achterblijven, op dat gebied?
Land en tuinbouw speelt daar ook op in.
Ze moeten wel.

Zo, nu even de binnenkant van Aardappel ogen bekijken.

Beetje off-topic dacht ik.

Hobbygroet.
Jos Hut

Bertus zei:
Tja, wat wil je.
Bevolking groeit, moet meer op tafel komen.
Dus krieltjes maken ze grote aardappels voor.

Moeten e dan achterblijven, op dat gebied?
Land en tuinbouw speelt daar ook op in.
Ze moeten wel.

Precies. Maar Jos brand vindt dus dat dat niet zo is. Dat dat niet gemanipuleerd word. Dus daarom kwam ik met al die voorbeelden

Jos brand wil toch deze discussie. Ik ben er klaar mee iniedergeval

Ieder zijn inzicht natuurlijk over wat wel en niet goed is, maar inentingen hebben natuurlijk niets met het genetisch aspect te maken.

Wel vind ik, om weer on-topic te komen, dat er een grijs gebied is van wat er aan vis te verkrijgen valt. kleurslagen discus heb ik absoluut geen probleem mee, mits de natuurlijke eigenschappen niet worden weggekweekt, zoals pigeon soorten waar de stress strepen niet meer zichtbaar zijn.

Anderzijds, ik heb liever dat men wilde discusvissen t.b.v. economisch gewin exporteert dan allerhande soorten hardhout. Export van wildvang vissen heeft in beginsel nagenoeg geen impact op de bestaande populaties. Het kappen van hout wel.

Geeft wel een verantwoordelijkheid voor de houders ervan! Maar dat geldt voor alle levende have. En de vis op de foto's van de ts straalt pure ellende uit!

Vervolgens krijgt de topic-starter geen antwoord op zijn vraag...

Het is de kweekvorm "smokey"

DSCF1453.jpg

Jos Brand zei:
Zolang er geld mee verdiend wordt gaat dit gewoon door. Vooral Aziaten zijn gek van gekleurde vissen dus dat gaat gewoon door. Het is een miljoenenmarkt.

Ook hoor ik nooit iemand over Guppen dat we terug moeten naar de wildvorm en wildkleuren.

Wildvorm
UZStWJsV5ApWf5fTcltMO87vRYJMYD3A.jpeg

Kweekvorm
UZStWJsV5ApWf5fTcltMO87vRYJMYD3A.jpeg

Richvio zei:
Dat is wat ik zeg. Niet of het goed of slecht is. Ik ben voor gekweekte vissen ipv wildvang. Vissen die minder vattelijk zijn voor dingen

Ik ook, zolang men bij het origineel blijft.

Dat iemand de uitspraak doet snap ik. De mening snap ik ook. Maar ik vraag me dan altijd af hoe consequent zo iemand is bij zijn andere huisdieren. De meeste huisdieren zijn namelijk ook kweekvormen.

je moet doen wat je mooi vind als je daar de vis niet mee schaad, dus vind je kweekvormen mooi bedenk dan wel hoe ver je hier in wil gaan zodat het geen belemmering voor de vis word, bv rare vinnen onnatuurlijke vormen.
ik vind het zelf het mooiste zo dicht mogelijk bij het orgineel te blijven en dan juist geen wildvang.

zo kan je jezelf het minste kwalijk nemen , in hoeverre het dan normaal en diervriendelijk is vissen in een klein bakkie te stoppen en met je dikke kop ervoor te hangen , 🙂 haha grapje

ook eens dat zolang de vraag blijft de handel hier op inspringt en zo is dat met alles.
invoerverbod zou helemaal niet zo erg zijn laten we aub met onze commercieele handen van kwetsbare natuur afblijven.
en zorgen dat we een mooi en degelijk kweekbestand opbouwen van onze vissen

Samen ervoor zorgen dat we een degelijk kweekbestand opbouwen klink mooi maar

- waar denk je al de benodigde kwekers vandaan te halen?
- hoe denk je dat het in ons land staat met de benodigde kennis om succesvol te kunnen kweken?
- hoe kom je aan de benodigde kweekkoppels en hoe zorg je voor goede bloedlijnen?
- hoe denk je dat je dit georganiseerd krijgt?
- weet je wat het opzetten van een succesvolle kwekerij aan tijd en aan geld kost?

Kijk eens op hobbykwekers.nl. Daar zie je flink wat kwekers staan maar van een onderling afgestemd visbestand dat gekweekt wordt is geen sprake.

Als kweker moet je erg goed gemotiveerd zijn, er flink tijd en geld in steken en als je dan kijkt mag je blij zijn dat je een deel van je investering terug verdient. Dat is vaak de praktijk.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan